کرملین: غرب به آتش‌بس «بدبینانه» واکنش نشان داد

سخنگوی کرملین در یک نشست خبری گفت: ما با واکنش بدبینانه کی‌یف و تعدادی از رهبران غربی درباره آتش بس مواجه شدیم.

کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین و غرب به آتش‌بس ۳۶ ساعته پیشنهادی ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه به مناسبت کریسمس ارتدکس واکنش «بدبینانه» نشان داده‌اند.

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست خبری روزانه به خبرنگاران گفت: ما با واکنش بدبینانه کی‌یف و تعدادی از رهبران غربی مواجه شدیم.

روسیه می‌گوید که آتش بس برای اهداف بشردوستانه اعلام شد تا مسیحیان ارتدوکس بتوانند کریسمس را جشن بگیرند، اما اوکراین مدعی است که نیرو‌های روسی ده‌ها مواضع و شهرک‌ها را در امتداد خط مقدم در روز شنبه، زمانی که قرار بود آتش بس اجرایی شود، گلوله باران کردند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیرو‌های این کشور تا پایان روز شنبه به آتش بس اعلام شده به مناسبت عید میلاد با وجود تداوم حملات اوکراین به مواضع نیرو‌های روسیه و شهر‌ها و شهرک‌های منطقه دونباس پایبند هستند.

در حالی که رئیس‌ جمهور روسیه دستور آتش‌ بس «در سراسر خط جنگی با اوکراین» را صادر کرده بود، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، این اقدام روسیه را فرصتی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم در مناطق جنگ‌زده عنوان کرده بود.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما مدعی شد که دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه درباره آتش‌بس در اوکراین در شب کریسمس اعتبار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار