برگزاری بزرگ ترین ماراتن کشور در ۱۱ حوزه خراسان جنوبی

نماینده تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون سراسری در خراسان جنوبی، از برگزاری نوبت اول این آزمون در ۱۱ حوزه استان خبر داد.

امروز طی مراسمی محمدعلی زلفی‌گل، احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه معین خراسان جنوبی را به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر علوم در برگزاری آزمون‌های سراسری در استان منصوب کرد که پیرو این ابلاغ جلسه‌ای با حضور نمایندگان تام‌الاختیار برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار شد.

لامعی در این جلسه با اشاره به برگزاری مرحله اول کنکور سراسری در تاریخ‌های ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در ۱۱ حوزه آزمون خراسان جنوبی گفت: مقدمات برگزاری مرحله اول کنکور سراسری به بهترین شکل در استان فراهم شده است.

او افزود: این جلسه به منظور هم‌افزایی و هماهنگی میان کادر اجرایی آزمون سراسری برگزار شده است.

به گفته لامعی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با همکاری و همیاری همه برای اولین بار شاهد برگزاری کنکوری در تراز فرهنگی استان باشیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری آزمون سراسری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اهمیت این آزمون، باید در برگزاری آزمون سراسری امانت‌دار خوبی باشیم تا داوطلبانی که به هر جهت شایستگی لازم را دارند به دانشگاه‌ها راه یابند.

در این جلسه، حسینی واشان، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در شهرستان بیرجند هم با اشاره به هدف این جلسه برای هماهنگی و هم‌افزایی هرچه بیشتر نمایندگان تام‌الاختیار شهرستانی، گفت: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کشور در دو نوبت دی و تیرماه برگزار می‌شود.

او به فرآیند برگزاری آزمون‌های برگزار شده در دانشگاه بیرجند پرداخت و ادامه داد: آمار داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری کل کشور در سال ۱۴۰۲ در گروه ریاضی تعداد ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر، علوم تجربی ۴۵۰ هزار نفر و علوم انسانی ۳۰۹ هزار نفر و هنر ۳۹ هزار نفر و زبان‌های خارجی نیز ۵۸ هزار نفر است که در مجموع ۹۹۷ هزار نفر در گرو‌های آزمایشی امسال شرکت خواهند داشت

دبیر ستاد استانی آزمون سراسری ۱۴۰۲ به تعداد داوطلبین خراسان جنوبی در آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: نوبت اول آزمون سراسری در ۱۱ حوزه آزمونی خراسان جنوبی شامل شهرستان‌های بیرجند، خوسف، درمیان، سرایان، سربیشه، بشرویه، فردوس، زیرکوه، قائنات، نهبندان و طبس برگزار می‌شود.

به گفته حسینی، این آزمون روز‌های پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود که در نوبت اول آزمون سراسری در خراسان جنوبی تعداد ۱۱ هزار و ۹۸۴ داوطلب به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که از این تعداد پنج هزار و ۴۲۳ داوطلب در دانشگاه بیرجند در آزمون شرکت خواهند کرد.

او اعلام کرد: درب حوزه‌های آزمونی رأس ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد، لذا داوطلبان به نحوی باید برنامه‌ریزی کنند که حداقل نیم ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه باشند.

در ادامه دبیر ستاد استانی آزمون سراسری ۱۴۰۲ به تفاوت‌های آزمون جدید اشاره کرد و گفت: آزمون سال ۱۴۰۲ فقط از دروس تخصصی آزمون گرفته می‌شود و دروس عمومی حذف شده است و تأثیر معدل به صورت ۴۰ درصد قطعی است، لذا در ثبت معدل کل و معدل کتبی داوطلبین دقت شود.

حسینی واشان نکاتی هم در مورد شیوه تنظیم صورت جلسات مربوط به تخلف، غیبت و … بیان کرد و در ادامه این جلسه نمایندگان تام‌الاختیار شهرستانی و عوامل حفاظت آزمون سوالات و نقطه نظرات خود را درباره شیوه جدید آزمون بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.