رئیسی در جریان تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس:

لایحه بودجه ۱۴۰۲ با سیاست‌های اعلامی رهبر انقلاب و برنامه هفتم تطابق دارد

رئیس جمهور تاکید کرد که دولت همه تلاش خود را می‌کند تا برنامه هفتم توسعه را طوری تنظیم کند تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس تقدیم کرد.

رئیس جمهور در جریان تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی گفت: ایام ولادت با سعادت صدیقه طاهره (س) را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، همچنین ولادت امام خمینی (ره) را نیز تبریک می‌گویم، خداوند به حق بانوی دو عالم و کوثر وجود حضرت زهرا (س) خیرات و برکات را بر جمع ما، نظام مقدس ما و امت اسلامی نازل کند.

وی ادامه داد: خداوند عمل ما را خالص کند که مصالح ما به نحو برتر با عنایت صدیقه طاهره (س) رقم بخورد، مصلحتی که برای ما، کشور ما و نظام و امت اسلامی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند را شاکرم که یک بار دیگر توفیق داد در جمع نمایندگان مردم حضور پیدا کنم و از رئیس مجلس، اعضای هیات رئیسه و تمامی نمایندگان برای همه زحماتی که متحمل شده اند تقدیر می‌کنم، با همکاری شما دولت توانست در سال مالی ۱۴۰۱ گام‌هایی را بردارد و اقداماتی انجام دهد. آنچه که از موفقیت وجود دارد مربوط به افرادی است که با دغدغه مندی، دلسوزی و تلاش، فکر و اندیشه و همه همت آن‌ها برای این است که کار‌ها را پیش ببرند.

رئیسی با بیان اینکه باید از همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: عنوان جلسه برای تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است و بنا است لایحه بودجه تقدیم مجلس شود، اما استحضار دارید بخش اول لایحه بودجه که مربوط به شرکت‌ها است ابتدای آبان ماه تقدیم مجلس شد.

وی ادامه داد: قانونگذار برای بررسی مسائل مربوط به شرکت‌ها وقت بیشتری را در نظر گرفته و باید یک ماه قبل از لایحه بخش مربوط به شرکت‌ها تقدیم مجلس شود که در زمان مقرر بخش شرکت‌ها تقدیم مجلس شد.

رئیسی عنوان کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس شد، یک بخش مربوط به جداول و بخش دیگر مربوط به تبصره و احکام است در خصوص جداول در مجلس و در جریان اصلاح آئین نامه داخلی بحثی مطرح بود که تدوین و تصویب بودجه به صورت دو مرحله‌ای انجام شود، اما بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد بود و نهایتا نظر مجلس تصویب شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش مربوط به احکام بودجه قبلا به مجلس ارسال شده و بخش مربوط به جداول هم امروز تقدیم می‌شود، گفت: تمام تلاشمان در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ این بود که با سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم کالا تطابق داشته باشد. البته سیاست‌های مذکور در اواخر شهریورماه به دولت ابلاغ شد. زمانی که دولت نزدیک به ۲ ماه درگیر تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود، چرا که دولت تدوین لایحه بودجه را از تیرماه شروع کرده و در میانه تدوین آن، سیاست‌های مقام مظعم رهبری ابلاغ شد. البته هر کجای کار که باشیم، باید بودجه از سیاست‌های مذکور الهام بگیرد که در لایحه سال آینده این امر محقق شده است.

وی افزود: سیاست‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام حدود یک سال و نیم مطرح بود که پس از آن به دفتر مقام معظم رهبری تقدیم و در زمان بسیار کوتاه رسیدگی به آن نهایی شد و به تنفیذ مقام معظم رهبری رسید، اما در شهریورماه و در میانه تدوین لایحه بودجه سال آینده، ابلاغ شد. طبیعتاً دولت برای اینکه بتواند بودجه را تمام و هم برنامه جامعی را تقدیم مجلس کند ولو اینکه نمایندگان مجلس نیز با نگاه تیزبینانه آن را بررسی خواهند کرد تا برنامه مناسبتر و متفاوت تری از سنوات گذشته خواهیم داشت، اما تدوین و تصویب و تقدیم لایحه برنامه هفتم توسط دولت هم به وقت نیاز داشت، مخصوصاً اینکه در حال تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز بودیم. هم اکنون بعد از تدوین لایحه بودجه، همکاران با همه همتشان تدوین برنامه هفتم را پیگیری می‌کنند که ان شالله به زودی تقدیم مجلس خواهد شد.

رئیس کابینه سیزدهم تصریح کرد: مجلس و دولت برنامه هفتم را با نگاه برنامه‌های گذشته و چرایی عدم اجرای آن‌ها تدوین و تصویب خواهند کرد. در برخی از مجامع مطرح می‌شود اجرای برنامه توسعه‌ای حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد بوده، لذا حتما بنا داریم برنامه‌ای را که تدوین و تقدیم مجلس می‌کنیم، همراه با اجرا باشد، چه مجلس در جایگاه تصویب نهایی و چه دولت در جایگاه اجرا.

رئیسی اضافه کرد: در برنامه هفتم نکات مهمی را مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغ فرمودند که در بودجه ۱۴۰۲ مورد تاکید دولت بوده است. از جمله نکاتی که در لایحه بودجه به آن‌ها توجه کردیم، تفکیک احکام دائمی از احکام یکساله بوده است تا مجلس نیز از سال‌های آتی به صورت سهل و آسان بتواند بودجه را به تصویب رساند.

رئیس جمهور کشورمان با ارائه گزارشی از عملکرد دولت در سال جاری عنوان کرد: تمام تلاشمان این بود که در سال جاری با کسری بودجه مواجه نشویم، در همین راستا از مجلس به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه تشکر می‌کنم، هر چند ممکن است برخی در دولت گله‌مند باشند، اما مصرانه پیگیری کردیم تا دولت گرفتار کسری بودجه نباشد. تلاش مجلس و دولت برای نبود کسری بودجه نکته بسیار مهمی است که با توجه به منابع و درآمد‌های دولت تاکنون داشته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال داشته باشد، برخلاف صحبت‌هایی که برخی افراد در رسانه‌ها مطرح می‌کنند، به همراه ۲۰ درصدی که از صندوق توسعه اخذ می‌شود، با کسری مواجه نباشیم.

وی با اشاره به وضعیت تورم کشور عنوان کرد: تلاش مجلس و دولت این بود که تورم کاهش یابد، ما نسبت به وضعیت تورم ناراحت هستیم. هم اکنون شاهد کاهش ۱۹ واحد درصد کاهش تورم هستیم، اما حتما باید رفتار‌های مالی و تصمیمات و اقدامات منجر به کاهش بیشتر تورم شود. انضباط مالی در دولت موضوعی است که همواره مورد تاکید بوده و کاهش تورم و نرخ بیکاری از اهداف دولت است. نرخ بیکاری ۸.۹ درصد بوده و این نشان دهنده این است که دولت برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال تلاش می‌کند. ما برای افزایش اشتغال در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، از وعده‌ای که به مردم دادیم، عقب نیستیم، البته باید تلاش مضاعف صرف کنیم، اما ایجاد اشتغال در این مدت نزدیک به وعده سالانه یک میلیون شغل است.

رئیسی با اشاره به اقدامات دولت در افزایش یارانه نقدی و کاهش ضریب جینی و کاهش فاصله طبقاتی و نزدیک شدن به عدالت، افزود: این موارد از نکاتی است که با اجرای اصلاحات اقتصادی صورت گرفته است که اگر اقدامات دیگر را نیز به دنبال آن اجرایی کنیم، کار تکمیل خواهد شد، وگرنه نفس کار و همکاری مجلس و دولت به تنهایی تکافو نیست و باید بسته‌ای اقتصادی برای کاهش تورم و مدیریت نقدینگی و رسیدن به نقطه هدف در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور با اشاره به تصویب قانون رابطه بندی معلمان پس از ۱۱ سال با همکاری نمایندگان مجلس عنوان کرد: مسئله پاداش بازنشستگان لشکری و کشوری نیز با ۳۸ همت پرداخت شد. اوراق مالی دولت نیز به طور متوسط با ۱۵ همت به صورت ماهانه در حال انجام است، این اوراق مالی فاکتور‌هایی است که ما خرج نکردیم، پیشتر خرج شده و ما برای جلب اعتماد به دولت آن‌ها را به موقع پرداخت می‌کنیم.

رئیسی تصریح کرد: شما نمایندگان در میانه سال افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت را مصوب کردید و این مهم نیز انجام شد. آغاز ایجاد نظام تعرفه‌گذاری برای پرستاران نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده بود که سال‌ها عقب مانده بود و بالاخره انجام شد.

وی یادآور شد: در کسب درآمد‌ها نیز فرار مالیاتی یکی از رنج‌های جدی سالیان گذشته بود که ۶۶ درصد افزایش درآمدی در حوزه مالیات داشتیم که البته این مهم نیاز به کار بیشتر دارد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه در این مدت تلاش شد استقراضی از بانک مرکزی صورت نگیرد، گفت: تأکید ما این بوده که از تنخواه‌های بانک مرکزی استفاده نکنیم و این نگاهی بوده که ما به حوزه اقتصاد داشتیم.

وی یادآور شد: مستحضرید که وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد مسئله این بود که حقوق مرداد ماه قرار است به چه نحو پرداخت شود، اما امروز علاوه بر پرداخت حقوق و دستمزد به موقع ماهانه و یارانه هم حوزه کسب درآمد و هم هزینه‌ها با انضباط مالی پیش رفته و تلاش دولت این است که کنترل هزینه‌ها را به صورت جدی دنبال کند.

رئیسی، کنترل نظام بانکی را یکی دیگر از مسائل بسیار مهم برشمرد و افزود: اگر دولت منابع و مصارف خود را کنترل کند، ولی بانک‌ها در خلق پول و افزایش نقدینگی کنترل نشوند مجدداً مشکل ایجاد خواهد شد لذا یکی از مسائلی که دنبال می‌شود کنترل و نظارت بر نظام بانکی است.

وی با برشمردن رویکرد‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: مهمترین سند سالیانه اقتصادی کشور لایحه بودجه بوده که سمت‌گیری آن از اهمیت بالایی برخوردار است که باید با کاهش تورم، رشد اقتصادی و مدیریت نقدینگی انجام گیرد.

بودجه با ۳ محور «رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌محوری و کارآمدسازی نظام حکمرانی» تدوین شده است

رئیس جمهور نگاه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را با ۳ محور «رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌محوری و کارآمدسازی نظام حکمرانی» برشمرد و تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه از موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در بودجه تقدیمی آنچه مورد تأکید است مسئله تقویت تولید و اشتغال است.

رئیس قوه مجریه پیش‌بینی ۵۴۰ هزار میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی در اقتصاد کشور و پیش‌بینی ۳۲۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی دولت و پیش‌بینی امکان ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در تمام استان‌ها را از جمله موارد پیش‌بینی شده در لایحه بودجه برشمرد و یادآور شد: سال گذشته نیز که صندوق پیشرفت و عدالت پیش‌بینی شد برای پیشبرد کار‌های استانی با نظارت خزانه بود. امسال نیز این امکان در لایحه بودجه وجود دارد.

وی ارائه مشوق‌های مالیاتی از جمله کاهش ۷ درصدی مالیات واحد‌های تولیدی را یکی دیگر از محور‌های لایحه بودجه برشمرد که سال گذشته ۵ درصد پیش‌بینی شده بود و اضافه کرد: کاهش تعرفه گمرکی واردات نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی از ۴ درصد به یک درصد یکی دیگر از موارد دیده شده در لایحه بودجه است که این اقدام برای پیشبرد اهداف در حوزه اشتغال است.

رئیس جمهور پیش‌بینی منابع مورد نیاز برای افزایش صد درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی موضوع قانون حمایت از خانواده یکی دیگر از محور‌های لایحه بودجه خواند و عنوان کرد: ردیف‌هایی برای برای پرداخت یارانه نقدی، یارانه نان، یارانه دارو و تجهیزات پزشکی نیز دیده شده است.

حقوق کارکنان و بازنشستگان به طور متوسط تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد/ حداقل حقوق ۷ میلیون تومان است

رئیسی افزایش متوسط و رشد میانگین ۲۰ درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان از طریق پرداخت‌های پلکانی را یکی دیگر از محور‌های بودجه برشمردو گفت: حداقل حقوق نیز به رقم ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین معافیت مالیاتی تا ۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی موضوع مهم دیگر در قانون بودجه را تأمین منابع مالی برای ساخت مسکن دانست و گفت: در حوزه حمل و نقل نیز تأمین اعتبارات لازم برای تأمین صندوق توسعه حمل و نقل انجام شده است؛ همچنین پیش‌بینی مالی برای تأمین خارجی به روزرسانی ناوگان و تجهیزات قطار‌های شهری و بین شهری شده است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در حوزه سلامت پیش‌بینی ۶۹ همت برای یارانه دارو صورت گرفته و اجرای کامل پزشک خانواده و نظام ارجاع انجام شده است البته این دو طرح آغاز شده و شاید در آینده نزدیک خبر‌های خوشی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس جمهور مطرح کرد: پیش بینی در حوزه فرهنگ و آموزش عالی، در حوزه آب، مسئله آب و تنش‌های آبی در لایحه بودجه ایجاد شده است، نکته مهم در این رابطه آن است که تمام تلاش بر این است که کار به صورت شفاف انجام شود هم برای مجریان و هم برای ناظران این شفافیت بتواند کمک کند به پیشرفت امور و صحت امور در کارها.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تلاش شده است از هزینه‌های غیرضرور و فاقد اولویت جلوگیری شود، موضوع ایجاد ثبات اقتصادی و به نحوی به بازار و اقتصاد سیگنال دادن باید نشانه‌هایی از ثبات باشد و در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی چه تولید و چه فعالیت‌های سرمایه گذاران و کارآفرینان باید قابل پیش بینی باشد.

رئیسی در ادامه با اشاره به محور‌های اصلی بودجه، افزود: کل منابع عمومی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به قانون بودجه جاری با توجه به افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه سال ۱۴۰۱ و انتقال بخشی از منابع و مصارف تبصره ۱۴ به بودجه عمومی به ۱۹۸۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. درآمد‌های عمومی در لایحه نسبت به قانون بودجه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است و به ۹۷۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. منابع حاصل از دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به قانون بودجه سال جاری ۳۸ درصد افزایش یافته است. اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۲۷ همت پیش بینی شده است که حدود ۲۶ درصد نسبت به قانون سال جاری افزایش داشته است.

رئیس جمهور مطرح کرد: یقینا شما نمایندگان برای بررسی این بودجه وقت زیادی خواهید گذاشت و در کمیسیون‌های مختلف که بنده پیشاپیش از فرصت و دقتی که می‌گذارید و از دغدغه‌ها و دلسوزی‌هایی که خواهید کرد تشکر می‌کنم. محصول آنچه که در مجلس و نهایتا شورای محترم نگهبان به تصویب می‌رسد و برای اجرا آماده می‌شود باید به عدالت اجتماعی منجر شود و باید به آرامش به مردم و ثبات اقتصادی منتهی شود و باید به رفاه اجتماعی بیانجامد.

رئیسی تاکید کرد: با همه فتنه نگری‌هایی که دشمن در این مدت انجام داد و با همه توطئه‌ها و جنگ ترکیبی که به راه انداخت هم در حوزه جنگ روانی و رسانه‌ای و هم در جنگ سیاسی و ایجاد مجامع علیه جمهوری اسلامی و هم در جنگ اقتصادی؛ در حوزه‌های مختلفی که این جنگ ترکیبی را رقم زد امروز ملت بزرگ ایران سربلند است که دشمن را ناکام گذاشته است و خداوند را شاکریم که ملت با بصیرت با توجه به رهنمود‌های مقتدای بصیرت آفرینمان دشمن را ناکام گذاشت و دشمن این بار هم مانند گذشته در این توطئه مفتضح شد.

ریاست جمهوری تاکید کرد: مسئولیت ما مسئولین در مقابل این مردم خوب، متدین، مخلص و دلداده به انقلاب در همه استان‌ها و در همه اقوام و گویش‌ها مضاعف می‌شود. ما باید بیشتر تلاش کنیم و به این مردم خوب خدمت کنیم.

رئیسی مطرح کرد: امیدواریم که خداوند به حق صدیقه طاهره (س) به همه ما کمک کند تا بتوانیم در جهت رفع مشکلات مردم و باز شدن گره‌ها تلاش کنیم و یقین می‌دانیم با آنچه که فاطمه اطهر (س) به ما آموخت و با آنچه که شاگرد آن مکتب امام بزرگوارمان و رهبری معظم و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و شهدای عالیقدر انقلاب به ما آموختند خود را در مقابل مشکلات توانمند می‌دانیم و ما به این شعار شهدا به ما آموختند، ”ما می‌توانیم" عمیقا معتقدیم. با همکاری، همدلی و همکاری و همگرایی راه را پیش می‌بریم و احساس مردم این باشد که مشکلات به لطف الهی کم می‌شود.

وی تاکید کرد: ان شاءالله گره‌ها با همراهی مسئولان باز می‌شود و بودجه بتواند با تجربه همه بودجه‌های سنوات گذشته بهترین باشد و به زودی برنامه هفتم هم تقدیم مجلس خواهیم کرد. از همه عزیزان و هیات رئیسه مجلس و رئیس محترم مجلس تشکر می‌کنم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۲ دی ۱۴۰۱
به به باز هم نوبت افزایش حقوق شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۲ دی ۱۴۰۱
حالا که مطابقت داره // وضع مردم خوب میشه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۲ دی ۱۴۰۱
افزایش 40 درصدی هزینه های دولت و 20 درصدی حقوق کارکنان دولت و افزایش 0 درصدی یارانه ها کجا نشان از نظرات و سیاست های رهبری داره جناب رئیسی ؟ کجا رهبری نظر به بی عدالتی و نابرابری داده که شما خبر داری و ما نداریم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۶ ۲۲ دی ۱۴۰۱
برای ۵۰۰۰تن آردی که روزانه درنانوایی ها گم میشود چه فکری شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۲۲ دی ۱۴۰۱
بودجه قانون حمایت از معلولین چرا حذف شده این بود عدل دولت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۲ دی ۱۴۰۱
کاش در مورد معوقات فرهنگیان هم بخاطر خدا کاری انجام میشد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۰۱ ۲۲ دی ۱۴۰۱
قطار پیشرفت با سرعت نور وای بحال مردم بدبخت طبق سنجش خود دولت رییسی خط فقر ۲۱ملیونه وحقوق کارگری ۷میلیونه در برنامه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شده که کارگری که ۷ میلیون حقوق بگیره باید یه پولی هم بزارن روش اجازه خونه بدن وپولی برای خرید نون حالی هم ندارندچون ۴۵درصد مردم پایتخت مستاجرند واین همان قطار پیشرفت کشور بسوی تولید فقره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
ریز بودجه را اعلام کنید.
بودجه همه دستگاهها و سازمانهای کشور که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
بورس به بودجه واکنش منفی نشون داد گویا که دربودجه اومده بیشتردرامدهای دولت قراره از بورس تامین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
شما سوداگری که بین مردم ،دولت نهادها ، دولت هست جمع کنید
نصف کار رفتید
حتی بساز بفروش هم ارزش ندارد چون درگیر صد تا اداره میشوی
ایران بهشت سوداگری زمین ،مسکن ،خودرو ،طلا هست چرا باید کار کنیم اگر پول داشته باشیم

وقتی پدر پزشک شده تو خرید و فروش زمین پول جارو میکند
چرا فرزندش پزشک شود ؟؟
فقط ارزش دارد که پزشک زیبایی شوی یا پزشک ارتدونسی که درامد ماهیانه میلیاردی داشته باشی
حتی وقتی ثروتمند هستی ارزش ندارند مغز خودت را درگیر کنی و پزشک قلب شوی یا پزشک مغز یا پزشک ..
وقتی ثرتمند هستی به راحتی سوداگری میکنی ارزش ندارد بروی جوشکار شوی ،قالبند شوی پزشک شوی ،پرستار ،نجار ،بنا ،لوله کش ،برقکار ،پزستار معلم ،کارگر
حتی بساز و بفروش هم ارزش ندارد چون میخواد با شهرداری درگیر باشی ،با ادارات ،و...
وقتی پول باشد ایران بهشت دلالی و سوداگری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
ویرانی ، فقر ، فلاکت برای مردم پیوسته بیچاره ایران، هر روز بدتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۱:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
همش اشتباهه چرا حقوق یه کارگر باید حداقل باشه چرا بازنشستگی کمترمیبایست باشه ووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
شرایط اقتصادی کشور تابعی است از وضعیت سیاسی کشور و بدون سیاست گزاری درست داخلی و خارجی قطعا" شرایط اقتصادی بهبود نخواهد یافت و تغییرات مسئولین و مدیران و شعارها و وعده های توخالی هم نقشی در این وضعیت نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
خدا کند که باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
قربونت مولاعلی برم چه باعدالت در تقسیم بیت المال...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
مالیات های سنگین ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
نمایندگان کلیه شهرهای ایران درمجلس درکناراستانداران فرمانداران شهرداران ریس شوراها اماده دریافت بودجه باشند بطوری تقسیم کنیدبه همگی به میزان مساوی برسدوبودجه هاتوسط استانداران واردحواشیح وچالش هانشود ومردم عادی به ولی نعمتان اختلاسگرغارتگرشان شک وتردیدی نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
این کشور توسط آقای رئیسی اداره نمیشه ، امروز مدیران خودرو قیمت ۲/۱۳۰ تومنی برا خودرو ۸۰۰ تومنی در امارات اعلام کرد الان دولت نمیدونه یا صبح جمعه میفهمه یا وزارت صمت ، صدرصد میدونه
ولی دارن گرا میدن پول داری بمون نداری بمیر ماهم هذچر کار بخوام میکنیم جمعوری اسلامی بهشت اینها شده
ولی اون روز موعود نزدیکه با این شیوه نمیشه ادامه داد میشه کش داد ولی ادامه پایدار نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
این بوجه بخش گستردش گرفتن مالیات به نحو های گوناگون از مردمه بیشترن برنامه مالیات در انقلابه ، سید محرومان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
در آمد کشور در سال چقدره شفاف سازی کنید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
42 درصد افزایش بودجه صداوسیما را تبریک عرض میکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
با سلام خدمت باشگاه خبرنگاران جوان
دربودجه ۴۰۱ قرار بر عدالت در پرداختها بودولی محقق نشد.
چرا برخی کارکنان دولت باید رفاهیات و کارانه و...داشته باشند ولی دیگران نداشته باشند.
چرا برخی کارکنان فوق العاده ویژه۵۰درصد میگیرند ولی دیگران ۲۱درصد وحتی نمیگیرند؟
آقای رییسی شعارتان در ایتدا چه بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد خدا خیرتون بده ایشالا این طرح بزرگ وانقلابی وبت شکن هرچه سریع تر تصویب واجرا بشه وبرای 22بهمن خبر خوبی بهمون برسه. چه جوره که اینا آمار پرندگان مهاجر دریاچه ارومیه رو دارن ولی آمار این همه نیروی روزکار وواقی روندارن ؟ پس کد بیمه شده .کد محل اشتغال .وکدملی وشناسه اقتصادی برای چیه؟.اصلا مگه ازکسی که اطلاعی ازش نیست حق بیمه ومالیات حقوق کم میشه!! پس این کسورات رو برچه اساسی گرفته میشه وبه کجا میره! اصلا طرح بارمالی داشته باشه مگه راه دوری میره خرج خودمون وخانوادمون میشه اونم تو این اوضا تورم وحشت ناک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
مجلسی ها، همین الان ما در روستامان نه برق داریم و نه گاز شهری! همین الان که کامنت میگذارم دارم میرم تا کپسول گاز برای خانه مان در روستا تامین کنم. خدا را خوش میاد که گاز و برق یک روستا را قطع کنید؟؟!! حق الناس همین هست، مگر جز این است. التماس تفکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
لایحه بودجه بایستی با نگاه خدمت به ملت تنظیم گردد
بایستی در کشور
سیاست
اقتصاد
فرهنگ
با نگاه خدمت به ملت باشد
البته ملت ایران عزیزمان
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۲۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
من احساس میکنم این مسئولین .تو این کشور زندگی نمیکنن..یا خوابن.یا خودشون را زدن به خواب..به جای کاغذ بازی و جلسات مزخرف .به فکر این باشید که مشکلات اقتصادی را به هر طریق ممکن حل کنید.در غیر اینصورت انقلاب اسلامی عزیزمان را تا بیدار بشین از دست دادیم..
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاهر
۱۶:۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱
سلام جهت تشویق به فرزند آوری برای کارکنان شاغل افزایش حقوق فقط در ردیف عایله مندی و حق اولاد اعمال گردد و در حقوق مستخدم تغیری ایجاد نشود ، برای بازنشسته ها هم علاوه بر حقوق ثابت یک مبلغی هم برای عایله مندی و اولاد جدا گانه اعمال گردد.

در مجموع از این پس برای جبران تورم به طرق مختلف که هرساله در حقوق کارکنان اعمال می‌شود(ماننده فوق العاده ویژه و فوق العاده خاص و ...) از این پس فقط روی عایله مندی و حق اولاد مانور داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
انشاالله هیچ کسی شرمنده زن و بچه ش نشه!
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۱۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
مهمترین عامل باعث تورم ، نرخ نرخ ارز هست. به ادعای خود با صادرات نفت تراز مثبت است و سال بعد بدون نفت مثبت خواهد بود. اگر این مثبت بودن خود را در کاهش نرخ ارز نشان دهد گرانی ها کمتر می شود و الا با بوق و کرنا که نقدینگی را کم کردیم و استقراض کم شد و اینجور چیزا فقط دل خودشان را خنک می کنند و مردم را عذاب می دهند. باید همچنان که مثل قبل جلوی واردات غیر ضرور را گرفتند بگیرند و الا دوباره با واردات بی رویه تراز منفی خواهد شد. باید به تولید داخل کمک کنند و مجبور کنند کیفیت را هم ارتقا دهند . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
خدا قوت به دولت و مجلس خواهشاً اشتغال جوان ها اولویت باشد و اخراج مهاجرین اول کار برای جوان ایرانی اضافه آمد بدهید به آنها و مسکن سازی خود دولت خودش مسکن بسازد بدهد اجاره و از اجاره اش در مصارف عمومی هزینه شودو همه قدر امنیت را بدانیم در سایت امنیت به رشد می رسیم نمونه اش سوریه آباد که نشد هیچ ویران هم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
ریسی لایحه بودجه ۱۴۰۲را با فقر وگرانی وتورم وگرسنگی ونداری و سفره خالی و بی ارزشی پول ملی و نابودی زتدگی مردم بسته است این افتخار ندارد واگزار کسانی که مردم را به این فقر ونداری انداختند به خدا ی بزرگ و یگانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
خدا به فریادمان برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
خدایا به داد ما برس بدبخت که بودیم بدبختر شدیم رفت آقا در بودجه سال ۱۴۰۲ هزینه نگهداری از قطار در حال حرکت دولت را لحاظ کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
ای هیئت رئیسه مجلس جلوی شفافیت را نگیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۱ دی ۱۴۰۱
آقای دکتر مگه نگفتی کار و مسکن از ما ازدواج از شما جوانان چرا این میلیون ها کار دیده نمیشه کجاست امار بیکاری میلیونی امار استخدامی چند ده هزار نفری جوونی که آینده نداره میریزه تو خیابون مهم ترین مشکل کشور بیکاریه آینده مارو نابود کردین شماها میدونم درج نمیکنی چون تحمل شنیدن صدای مخالف رو نداری باشگاه خبرنگاران حکومتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
این عکسی که گذاشتید خنده دار ترین جوکه اخه اینقدر ارتفاع چرا حتما اقتدار مجلسو میخوان نشون بدین.دنیا داره به مسئولین ما میخنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
سلام درخصوص پرداخت حقوق برابر تورم ومتناسب سازی شاغلین وفاکتورهای آن بابازنشستگان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۱ دی ۱۴۰۱
سلام ، دررابطه با حقوق وپرداخت آن برابر عدالت اجتماعی وقیمت ها نیز متناسب گردد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
اگر خدایی باشد روزگار شماها را خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
سلام بر باشگاه خبرنگاران، بزرگ ترین ماله کش دولت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
تورم ناراحت نباش پول کاغذی چاپ کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
با تشکر از اقای رییسی زحمتکش و اخلاص ایشان
روحانی بابت ترک فعل و هزینه هایی که هم اکنون نیز برای دولت قبل داره پرداخت میشه باید جوابگو باشه و محاکمه بشه
و باید با مافیای خودرو که اکثر انها مرتبط با مسولین قبلی هستند برخورد و جلوی رانت خوران گرفته ود تا مملکت اباد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
لطفا نام نویسنده گزارش را هم بنویسد.
لطفا فایل پی‌دی‌اف بودجه را هم برای دانلود بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
از اقتصاد فقط چاپ پول بیشتر میدونه. بابا این بلد نیست باید استعفا بده یا مجلس بذارتش کنار
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۱۲:۴۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
درود واسعه الهی بر سید محرومان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۱ دی ۱۴۰۱
فردا هم نگاه میکنیم تا تمام دانشجویان و جوانان بیکار مجرد و.......هستند
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۲:۳۹ ۲۱ دی ۱۴۰۱
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ لطفا زودتر انجامش دهید به اندازه کافی تا حالا وقت کشی شده است.خدا خیرتون بده این طرح بزرگ وانقلابی وبت شکن هرچه سریع تر به تصویب برسه وبرای 22بهمن خبر خوبی بهمون برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
خسته شدیم بخدا دلار ۴۰ هزارتومن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
آقای قالیباف خواهر من ۵۲ساله نه پدر نه مادر ازواج هم نکرده نه حقوق داره نه پس انداز بانکی چطوری شده دهک ۴ تا ۹ خداوکیلی خودم بیمه تامین اجتماعی کردم یکم انصاف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور با۵۰۰۰تن انحراف روزانه آرد چه کارها که میتوان کرد مردم ایران خواستارحل این معضل وجلوگیری ازحیف و میل بیت المال هستندیاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
گرونی و تورم و فقر و بیچاره شدن قشر کارگر تقدیم مجلس شد

دستاورد دولت سیزدهم گرونی تورم گرونی بی سابقه خودرو طلا و بردن خودرو در بورس
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۱:۵۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
هیچ تغیری نمیکنه همین آش و همین کاسه تازه گرونی و معیشت مردم بدتر خداهد شد به جای افزایش تورم و نقدینگی قیمتهارو کاهش میدادید
ازینور افزایش حقوق میدید ازینورم افزایش قیمت کمر شکن اجناس خوب این دردی رو دوا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۱ دی ۱۴۰۱
یک جمله می‌گفت به دستور مجلس شورای اسلامی قیمت خانه و ماشین ارزان شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
چه عذابی از دست شما ها می کشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
این دیگه چه سکویی هست تومجلس رئیس مجلس در ارتفاع بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۱ دی ۱۴۰۱
این را برای این درست کردن که کششی اندام باشد یعنی اگر رئیس جمهوری قدکوتاه هست بااین سکو قدش2سانت اضافه شود
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۱:۱۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
لایحه بودجه ۱۴۰۲ گرونی و تورم و فقر و تقدیم مجلس کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
شرایط اقتصادی کشور تابعی است از وضعیت سیاسی کشور و بدون سیاست گزاری درست داخلی و خارجی قطعا" شرایط اقتصادی بهبود نخواهد یافت و تغییرات مسئولین و مدیران و شعارها و وعده های توخالی هم نقشی در این وضعیت نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۱ دی ۱۴۰۱
اقای رییس جمهور پشت رهبر انقلاب پنهان نشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۱ دی ۱۴۰۱
حقوق ها نیاز نیست برن بالا قیمت هارو بیارین پایین همین حقوق ببری بالا قیمت هم دوباره میره بالا و تورم ادامه پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۱ دی ۱۴۰۱
مگه دست خودشونه زورشون نمیرسه برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
رئیس جمهورعزیزم توپیروزی وموفق بکوری چشم همه ی معاندان ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۱۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
شما هم کلاس ششمی یا هفتم .‌کدامشان با هر مدرکی که
امدن کاری کردن که عزیز باشن .لطفا خودتان را گول نزنید
رزمنده وبسبجی ۱۲ساله دهه شصت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۲۲ دی ۱۴۰۱
دمت گرم کور شود هر آنکه نتوان دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
جملات معیوب ....کاهش تورم بیشتر ......چه کلماتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۱ دی ۱۴۰۱
کدام بودجه وکدام اقتصادشایدمنظورتان همین اقتصادازهم پاشیده است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۱ دی ۱۴۰۱
شرایط اقتصادی کشور تابعی است از وضعیت سیاسی کشور و بدون سیاست گزاری درست داخلی و خارجی قطعا" شرایط اقتصادی بهبود نخواهد یافت و تغییرات مسئولین و مدیران و شعارها و وعده های توخالی هم نقشی در این وضعیت نخواهد داشت.
آخرین اخبار