تاکید بایدن و ترودو بر تقویت زنجیره تامین

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا بر گسترش همکاری در زمینه انرژی پاک و تقویت زنجیره تامین تاکید کردند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا و «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در حاشیه اجلاس سران کشور‌های آمریکای شمالی در «مکزیکوسیتی»، پایتخت مکزیک، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن در این دیدار گفت: به نظرم، کاری که باید انجام بدهیم و مشغول انجام آن هستیم، آن است که ظرفیت‌های اقتصادی بی نهایتی را که به واسطه همکاری با یکدیگر بدست می‌آوریم، به معرض نمایش بگذاریم. ما باید به سراسر منطقه آمریکای شمالی کمک کنیم. مسائل متعددی، مثل انرژی پاک وجود دارد که باید درباره آن‌ها صحبت کنیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: هم ما و هم شما در موقعیتی هستیم که باید زنجیره تامین خود را تقویت کنیم تا هیچ کس نتواند به میل خود در این زنجیره اختلال ایجاد کند یا اینکه همه گیری در آسیا موجب شود ما نتوانیم به عناصری کلیدی که برای بخش‌هایی مثل خودروسازی به آن‌ها نیاز داریم، دسترسی پیدا کنیم. ما با همراهی یکدیگر می‌توانیم به دستاورد‌های بسیاری دست پیدا کنیم. امروز می‌خواهیم درباره این صحبت کنیم که چطور می‌توانیم کمک کنیم، ثبات به هائیتی برگردد، چطور می‌توانیم به مسئله مهاجرت رسیدگی کنیم و در عین حال، امنیت ملی امان را هم تقویت نماییم.

جاستین ترودو نیز گفت: من و شما همکاری نزدیکی درباره مسائل مهم جهانی مثل فشار‌های چین و روسیه و حمله روسیه به اوکراین داشته ایم و باید برای حفظ دموکراسی و حاکمیت قانون و فرصت‌ها و رشد اقتصادی فراگیر در سراسر جهان، تلاش مضاعفی انجام بدهیم.

نخست وزیر کانادا افزود: زمینه‌های بسیاری برای همکاری در آمریکای شمالی در اختیار داریم. آمریکای شمالی، بزرگترین بلوکِ تجارت آزاد در جهان است و حتی از اتحادیه اروپا هم بزرگتر است. ما می‌توانیم کمک‌های فراوانی در زمینه کالا‌ها و خدمات و همچنین فناوری در اختیار دنیا قرار بدهیم و راه حل‌های به شدت مورد نیاز را به دنیا ارائه بدهیم. توانمندی ما در کار با یکدیگر، منجر به موفقیت‌های شگفت انگیزی برای ما شده است، اما در زمانه‌ای که در سراسر جهان، اختلال وجود دارد و جهان با چالش‌هایی واقعی روبه رو است، ما می‌توانیم کار‌های بیشتری انجام بدهیم و باید همین رویه را هم در پیش بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۱ دی ۱۴۰۱
ترودو = پاچه خوار
آخرین اخبار