آغاز نام نویسی مسابقات قرآن روستاییان و عشایر درهمدان

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کلیه حافظان و قاریان روستایی و عشایر این استان می‌توانند تا ۲۵ دی‌ماه برای شرکت در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کنند.

مصطفی علیجانی از برگزاری بیست‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: کلیه حافظان و قاریان روستایی و عشایر استان همدان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

او با اشاره به شرایط برگزاری مسابقات افزود: رشته‌های حفظ یک جزء (فقط در مرحله استانی)، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت و اذان در دو رده سنی ۹ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۴۵ سال ویژه آقایان برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به رشته‌های ویژه بانوان گفت: این رقابت بین بانوان در دو رده سنی ۹ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۴۵ سال در رشته‌های حفظ یک جزء (فقط مرحله استانی)، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء و ترتیل برگزار می‌شود.

علیجانی با تأکید بر اینکه فقط روستائیان و عشایر ساکن در روستا‌ها و مناطق عشایری می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: افرادی که در مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری مسابقات معرفی می‌شوند باید گواهی احراز سکونت از شورای محل را داشته باشند و در غیر این صورت شرکت‌کننده از دور مسابقات خارج می‌شود.

او تصریح کرد: هر نفر فقط در یک رشته می‌تواند شرکت کند، همچنین نفرات برتر مسابقات کشوری در سه سال گذشته که در هر رشته حائز رتبه کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستایی و عشایری شده‌اند امکان حضور مجدد در آن رشته را ندارند.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان افزود: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم، ششم بهمن‌ماه امسال، ساعت ۸:۳۰ در محل سالن اجتماعات امام علی (ع) و سالن جلسات شهید پورش همدانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به‌صورت همزمان برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

علیجانی با اشاره به نحوه ثبت‌نام گفت: علاقه‌مندان برای به شرکت در این مسابقات تا ۲۵ دی‌ماه فرصت دارند به صورت حضوری به اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند و یا از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/GSLqLvF اقدام به ثبت‌نام خود کنند.

او با اشاره به اینکه نفرات اول مسابقات استانی در هر یک از رشته‌ها به غیر از رشته حفظ یک جزء که مرحله منطقه‌ای و کشوری ندارد برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم معرفی می‌شوند، گفت: مرحله منطقه‌ای و کشوری این مسابقات در زمستان امسال برگزار می‌شود که محل و زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان در مقطع سنی ۹ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در این رشته باید یکی از موارد آیات ۱ تا ۱۸ سوره مبارکه بلد تلاوت استاد عبدالباسط، از آیه ۲۲ تا پایان سوره حشر تلاوت استاد منشاوی و یا از آیه ۲۵ تا ۲۵۲ سوره بقره تلاوت استاد مصطفی اسماعیل را ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.