برگزاری مراسم وداع با مرحوم پروفسور اشرفی در دانشگاه کاشان

مراسم تشییع و وداع با استاد علم و اخلاق پروفسور سیدعلیرضا اشرفی عضو هیات علمی علوم ریاضی دانشگاه کاشان با استقبال پرشور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه پروفسور سیدعلیرضا اشرفی استاد فرهیخته در حوزه اخلاق و ادب نیز زبانزد بود، گفت: مرحوم پروفسور اشرفی یکی از برجسته‌ترین و بنام‌ترین اساتید رشته ریاضی، معاون اول آکادمی جهانی ریاضی شیمی، چهره ماندگار در حوزه علم ریاضی و ریاضی-شیمی ایران و جهان بود.

 عباس کتابی، تعلق خاطر به ایران را از دیگر خصوصیات اخلاقی مرحوم اشرفی عنوان کرد و افزود: سال گذشته قرار بود این استاد سرشناس با یکی از نشریات آمریکایی همکاری نماید، ولی به دلیل درخواست آن‌ها مبنی بر حذف نام ایران، مرحوم پروفسور اشرفی از ادامه فعالیت با این نشریه خودداری کرد.

او گفت: این شخصیتِ خدمتگزار تا آخرین لحظات حیات، در امر آموزش و پژوهش فعالیت داشت و برای همیشه، چون نگینی در آسمان علم و فناوری خواهد درخشید.

این استاد فرهیخته از دانشمندان برجسته بین المللی بود که خدمات ارزنده‌ای را در عرصه علمی به یادگار گذاشته است.

سید علیرضا اشرفی از اساتید بنام و بین المللی ریاضی، شیمی و نانو، روز دوشنبه ۱۹ دی ماه براثر سانحه تصادف جان باخت و امروزچهارشنبه در قطعه نام آوران بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.