شاه‌میرزایی:

شاخص تولید ماشین آلات صنعتی کشور ۱۵ درصد رشد یافت

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در رشت گفت: در بخش تولید ماشین آلات صنعتی رشد ۱۵ درصدی داریم.

علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) با حضور در نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار گیلان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این استان گفت: وزارت صمت می‌تواند در زیرساخت‌های حقوقی، دستورالعمل‌ها و ضوابط و تامین زنجیره مالی به توسعه کسب و کار کمک کند.

او با اشاره به فضاسازی‌های منفی رسانه‌ای دشمنان علیه کشور افزود: در مقابل هر جریان مثبتی جریان باطلی نیز وجود دارد شاید در کشور ضعف‌های ساختاری وجود داشته و گاه شاخصه‌های اقتصادی ناامید کننده باشد، اما دولت سیزدهم در تراز نامه‌های بانکی با دستور مقام معظم رهبری سیاست‌های خوبی تدوین کرده که افزایش نقدینگی لطمه‌ای به تولید وارد نکند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت حرکت نقدینگی به سمت تولید غیرمولد را زخمی بر پیکره اقتصاد دانست و تصریح کرد: هنر آن است که تزریق پول بر تولید غیرمولد آسیب نرساند، درحال حاضر این سیاست در دولت آغاز شده و به زودی تأثیر آن را در تولید شاهد خواهیم بود.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه استان گیلان پتانسیل آن را دارد که به هاب تجارت خارجی کشور تبدیل شود، گفت: بسیاری از کشور‌های همسایه با تکمیل زیرساخت‌های موجود این استان مانند تکمیل پروژه راه آهن و آزادراه به دنبال افزایش مراودات تجاری با ایران هستند.

او با بیان اینکه گیلان به لحاظ زمانی اولین استان کشور در برگزاری نمایشگاه کسب و کار بود، افزود: همچنین از نظر شاخص رتبه‌ای نیز بعنوان نخستین استان در خدمات کسب و کار شناسایی شد که این خود بیانگر آن است سازمان صمت در این خطه در حوزه‌های خدمات بازرگانی، مهندسی و کسب و کار عملکرد بسیار بالایی داشته و از بهترین استان‌ها در این بخش است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وجود شرکت‌های دانش بنیان و خدمات کسب و کار هم نشان می‌دهد افرادی که در این زمینه شغل ایجاد می‌کنند، از فعالان اقتصادی و مربیان خوب این بخش هستند که از کسب و کار خود مراقبت می‌کنند، در دولت سیزدهم نیز برای این رویکرد دفتری به نام خدمات کسب و کار ایجاد شده است.

نمایشگاه خدمات کسب و کار در گیلان

نخستین نمایشگاه کسب و کار گیلان از امروز تا جمعه ۲۳ دی ماه با هدف تبیین و تسهیل در روند ارائه خدمات مختلف حوزه کسب و کار با حضور ۱۰۳ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی گیلان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.