رئیسی در یزد مطرح کرد

کاهش بیکاری با احیای واحد‌های صنعتی راکد

رئیس جمهور گفت: با احیای ۷۶ واحد‌صنعتی راکد در استان یزد بیکاری کاهش می‌یابد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جشن احیای ۷۶ واحد راکد صنعتی استان یزد با بیان اینکه حضور ما در اقتصاد منطقه سهم بالای دارد،گفت: ما به دنبال احیای این سهم هستیم و با تولید می‌توان اسن سهر را احیا کرد.

رئیسی با اشاره به اشتغال بانوان اظهار داشت: بانوان در حوزه تولید و اشتغالزایی نقش تاثیر گذاری ایفا کرده اند.

او افزود: بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و مجموعه تولیدی در کشور راه اندازی شد و این به این معنا که امکان راه اندازی در سنوات قبل وجود داشته است، اما این اقدام صورت نگرفته است.

رئیسی ادامه داد: برخی واحد‌های صنعتی پنج تا هفت سال تعطیل شدند و خانواده‌های کارگران این واحد‌ها دچار مشکل شدند و این در حالی است که این واحد‌ها تولید با کیفیت و قابل رقابت داشتند.

او با بیان اینکه یزد یکی از قطب‌های صنعتی در کشور است، افزود: متاسفانه خط تولید در واحد‌های این شهرک‌ها تعطیل شده و حاصل آن مدیران غمگین، کارگران افسرده و خانواده‌های نگران است، اما این یک حرکت جهادی می‌طلبد، ایران قوی لازمه اش علم و فناوری، صنعت قوی، کشاورزی قوی است.

رئیسی ادامه داد: کشور ما الزامات قوی بودن و قوی‌تر شدن را دارد و همه می‌دانند با همه تحریم‌هایی که علیه بخش تولید ما وجود دارد، اراده کارگران پرتلاش، مدیران با کفایت ما در حوزه صنعت و تولید می‌تواند همه این تحریم‌ها و تهدید‌ها را پشت سر بگذارد و کارخانجات و صنایع پیشرفته‌ای را داشته باشد و قوت را در حوزه تولید رقم بزند.

او افزود: ایران قوی صنعت قوی می‌خواهد و جشن و خوشحالی که به برکت نام حضرت زهرا (س) در یزد برگزار شده، رویدادی برای تقدیر از کارگران، مهندسان، صنعتگران و خانواده‌های آنهاست.

رئیسی تاکید کرد: باید مصمم باشید و بر تلاش خود بیفزایید و هرگز وضع موجود را قانع کننده ندانید و به مقدار موجود اکتفا نکنید و در همه حوزه‌ها خود را تقویت کنید.

رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم با عنایت خدا بتوانیم در عرصه تولید که مورد تاکید رهبری است، اتفاقات خوبی رقم بزنیم، تولید بسیار مهم است و اگر نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود نگرانی نداریم، اما اگر به سمت دلالی و فعالیت‌های غیرمولد برود باید نگران باشیم، اگر تولید رونق پیدا کند، کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد اقتصادی حتمی است.

او بیان کرد: اگر تولید رونق پیدا کند، تولید دانش بنیان می‌تواند کالای برتر را و تجاری سازی آن را رقم بزند و سهم ما را از اقتصاد منطقه سهم بالایی قرار دهد و ما به دنبال احیای این سهم هستیم که این امر با تولید امکانپذیر است نه با سخن.

رئیسی عنوان کرد: با تولید می‌توان سهم واقعی تولید و صادرات را از آن خود کنیم و در کنار آن رفع دغدغه‌های خانواده ها، ارتباط صنعت و دانشگاه و … رقم بزنیم.

او بیان کرد: در استان یزد تولید محور شده و کار دانش پایه و فناوری پایه محور شده و از طرف دیگر، بحث اشتغال قابل توجه است.

رئیس جمهور ادامه داد: زنان در عرصه اقتصادی استان یزد خوش درخشیده اند و توانسته اند تولید را به سهم خود رونق ببخشند و در این روز از آن‌ها که هم در حوزه تولید، هم اجتماعی و هم فرهنگی حضوری اثربخش دارند.

او اظهار داشت: از دست اندرکارانی که برای راه اندازی و احیای واحد‌های صنعتی اقدام کرده اند قدردانی می‌کنم و امیدواریم از ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود، زیرا این ظرفیت‌ها می‌تواند ما را به پیشرفت نزدیک و نزدیکتر کند، این معنا ندارد که ما واحد صنعتی داشته باشیم، اما تعطیل باشد یا واحد صنعتی داشته باشیم، اما با نیمی از ظرفیت کار کند.

رئیسی بیان کرد: امروز راه اندازی ۷۶ واحد صنعتی راکد، لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب است و از استاندار یزد قدردانی می‌کنم که در راستای تحقق سیاست‌های دولت و رهنمود‌های رهبری در حال فعالیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار