ساپینتو:ما به همه نشان دادیم که این بازی را باید ببریم

سرمربی استقلال گفت: ما در نیمه اول خیلی محکم و خوب ظاهر شدیم و به همه نشان دادیم که این بازی را باید ببریم.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: ما در نیمه اول خیلی محکم و خوب ظاهر شدیم و رفتار و تمرکز بالایی داشتیم و توانستیم فشار زیادی به تراکتور وارد کنیم. ما به همه نشان دادیم که این بازی را باید ببریم.

او افزود: ما رفتار متفاوتی از خود در مقایسه با بازی قبلی نشان دادیم. ما در نیمه اول چند موقعیت گل‌زنی ایجاد کردیم و لایق این بودیم که در همان نیمه اول پیش بیفتیم. در نیمه دوم باز هم بازی را خوب شروع کردیم. در مقایسه با بازی قبلی چه با توپ و چه بدون توپ حتی با این که می‌دانستیم آن‌ها چطور می‌خواهد ما را پرس کنند، خوب ظاهر شدیم. ما موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم و بازی مالکانه‌ای را به نمایش گذاشتیم.

متاسفانه روی یک موقعیت گل خوردیم. به نظرم آن گلی که خوردیم، برتری آن‌ها را نشان نمی‌داد ولی تیم ما برگشت. حتی در مقابل این گل ناعادلانه و با این که می‌دانستیم زمان زیادی برای برگشت نداریم، چند تعویض برای کمک به تیم انجام دادیم و سیستم را هم تغییر دادیم و جواب داد.

ساپینتو ادامه داد: نتیجه بازی امروز، نتیجه کار سخت و ذهنیت برد بازیکنان است. همیشه باید این ذهنیت در بازی پیاده شود. امروز بازیکنان عالی بودند. من فکر می‌کنم نتیجه عادلانه بود و ما مقابل یک تیم خیلی خوب، بهترین بودیم. بازی کردن مقابل تراکتور سخت است. آن‌ها خیلی منظم هستند و خوب می‌جنگند. فکر می‌کنم بازی بین این دو تیم، یک بازی تماشاگرپسند بود. از نتیجه خیلی خوشحالم چون از شرایط خیلی بدی به این نتیجه رسیدیم.

او بیان کرد: همه تحت فشار و ناراحت بودیم. واقعا لایق بعضی اظهارنظرها نبودیم. بازیکنان نشان دادند که با تمام وجود کار کردند. بازیکن‌هایی داشتیم که با وجود مصدومیت آمدند و جنگیدند. مثلا روزبه و سیاوش آمادگی کامل را نداشتند و مصدومیتی داشتند با این حال با تمام وجود بازی کردند. این رفتاری است که نیاز داریم و واقعا به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی می‌افتد که تیم یک مهاجم (اشاره به مهاجم بودن ساپینتو) تعداد زیادی موقعیت گل از دست می‌دهد، توضیح داد: به نظرم در ایران بازیکنان بااستعداد و باکیفیتی می‌بینیم. بعضی اوقات باید بیشتر حرفه‌ای باشند. این را به صورت کلی عرض می‌کنم. باید حس جاه‌طلبی بیشتری داشته باشند تا بازی‌ها و عملکرد منظمی داشته باشند. بازیکنان من سخت تلاش کردند. با این حال فکر می‌کنم تمام‌کنندگی به صورت کلی در ایران مشکل دارد و تیم‌های دیگر هم چنین مشکلی دارند.

ساپینتو افزود: امروز هم می‌توانستیم این بازی را ببازیم چون کارآمدتر ظاهر نشدیم ولی مهم این است که موقعیت ایجاد کردیم. بازیکنان من در طول هفته سخت تلاش می‌کنند. این موضوع ربطی به تکنیک و تاکتیک ندارد بلکه یک چیز عاطفی و روانی است. ما روی آن کار می‌کنیم. بازیکنان هم سعی می‌کنند خودشان را اصلاح کنند ولی فوتبال است و بعضی اوقات گل‌می‌زنید و بعضی اوقات گل نمی‌زنید ولی باید روی آن کار کنیم.

او ادامه داد: مشکل اصلی ما ضربات آخر است و مشکل تمرین نداریم. ما تمریناتی که داریم، شبیه‌سازی بازی است. بعضی وقت‌ها هم تیم حریف در خط دفاعی خوب ظاهر می‌شود یا بعضی اوقات ما باید خونسردتر باشیم ولی ما تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم. من به مهاجمانمان اطمینان کامل دارم.

سرمربی استقلال در ادامه درباره اظهارات پاکو خمز و اعتراض به داوری کوپال ناظمی در این دیدار اظهار کرد: من این موضوع را قبول ندارم. فکر می‌کنم داور یک بازی جدی انجام داد و پنالتی‌ها درست بود. کارت قرمز را چون دور بود، ندیدم. ما واقعا تیم بهتری بودیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم و می‌توانستیم در ۹۰ دقیقه گل بزنیم. نتیجه به دست آمده، چیزی بود که ما لایقش بودیم.

ساپینتو گفت: در بازی قبلی، گل نخست تراکتور آفساید بود. حتی سیاوش گفت که بازیکن یک متر در آفساید بود اما تلویزیون حتی آن صحنه را نشان نداد. کمک داور هم پرچم زد اما بعدش پرچم را پایین آورد. به نظرم بعضی اوقات اتفاقات علیه ما می‌شود. این مشکلات باید سریعا حل شوند. برای داوران هم مشکلاتی به وجود می‌آید و کارشان سخت است. چند پا در زمین وجود دارد و تصمیم‌گیری برای داور سخت است. اگر VAR وجود داشت ما ۶ امتیاز بیشتر داشتیم و با یک امتیاز اختلاف در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بودیم.

او ادامه داد: ما در بازی آخر ۳ امتیاز از دست دادیم. در بازی آخر باید یک پنالتی به سود ما اعلام می‌شد؛ صحنه‌ای که روی محبی خطا شد. با این حال من نتیجه را قبول کردم. ما امروز مقابل تیمی خوب، عملکرد خوبی داشتیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا در این بازی خوب ظاهر شدند؟ توضیح داد: بعضی بازی‌ها عملکرد ما از حریف بهتر است. در بعضی بازی‌ها هم تیم حریف روحیه بهتری دارد مانند بازی قبلی. در بازی قبلی تراکتور اجازه نداد که ما بازی‌مان را انجام دهیم. ما به خاطر این که بدتر از تراکتور بودیم، نباختیم. ما به خاطر اشتباهات کوچک باختیم ولی من مسئولیت نتیجه را قبول کردم. ما مصدومان خیلی مهمی داشتیم. آن‌ها هم در حال برگشت به میادین هستند. جو هم بهتر شده است. ما بازیکنانی داشتیم که قبل از جام جهانی در سطح عالی بودند اما افت کردند ولی در حال حاضر به شرایط قبل از جام‌جهانی‌شان نزدیک می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار