آغاز طرح جریمه وسایل نقلیه دارای پلاک ناخوانا در همدان

پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: طرح جریمه رانندگان وسایل نقلیه دارای پلاک کثیف و ناخوانا از امروز پنجشنبه در این شهرستان آغاز شد.

سرهنگ  فرخ جمالی گفت: تردد خودرو‌ها هنگام بارش برف و باران موجب کثیف و ناخوانا شدن پلاک خودرو شده و مشاهده شماره‌های پلاک وسیله نقلیه برای مامور پلیس امکان پذیر نیست.

او اضافه کرد: طبق قانون پس از گل آلود و کثیف شدن پلاک وسیله نقلیه، رانندگان بلافاصله ملزم به تمیز کردن پلاک خودرو هستند در غیر اینصورت خودروی راننده متخلف ۶۳ هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: پلیس در صورت مواجهه با خودرو‌های دارای پلاک ناخوانا، ابتدا نسبت به ارشاد راننده اقدام و در صورت تمرد راننده و تکرار تخلف، اعمال قانون می‌کند.

سرهنگ جمالی گفت: برخی رانندگان، بدنه خودرو به جز پلاک‌های وسیله نقلیه را تمیز می‌کنند که پلیس در مواجه با این افراد بلافاصله نسبت به جریمه راننده متخلف اقدام می‌کند.

اوگفت: شناسایی وسایل نقلیه متخلف به علت ناخوانا و گل آلود بودن پلاک خودرو پس از فرار از صحنه تصادف و ایجاد مزاحمت و ناامنی دشوار است بنابراین طبق قانون کثیف و ناخوانا بودن پلاک خودرو تخلف محسوب می‌شود.

 ۱۶۸ هزار و ۹۹۸ دستگاه موتورسیکلت به همراه ۳۵۱ هزار دستگاه خودرو شامل ۲۵۶ هزار و ۲۴۵ سواری، ۴۰ هزار و ۶۰۷ دستگاه وانت، ۲۲ هزار و ۴۶۲ دستگاه کامیون و کامیونت، سه هزار و ۹۴۲ دستگاه تاکسی، یک هزار و ۲۹۷ دستگاه مینی بوس و ۲۹۴ دستگاه اتوبوس در معابر درون شهری استان همدان تردد دارند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.