تحقق حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان کرمانشاه

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه گفت : حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان کرمانشاه محقق می‌شود و هر چند همراهی برخی از دستگاه‌ها در حد مورد انتظار نیست، اما در مجموع نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت : شورای فرهنگ عمومی سه ضلع دارد که شامل دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، نخبگان و مردم می‌شود.

وی عنوان کرد: این سه ضلع به سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگ کمک می‌کنند و براساس آمار و تجزیه و تحلیل داده‌های حوزه فرهنگی و گفتگو مصوباتی از آن به دست می‌آید و در نهایت دستگاه‌های دولتی ملزم به اجرای آن هستند.

صفدری گفت: امسال هشت جلسه شورا برگزار شد و پنج موضوع دارای اولویت در جلسه نخست مصوب شد که شامل خانواده، فضای مجازی، امید و نشاط در جامعه، اخلاق و معنویت در جامعه و زیست عفیفانه و حجاب و عفاف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات جلسه زیست عفیفانه برپایی نمایشگاه لباس در حوزه بانوان بود که در چند روز گذشته اجرا شد افزود: موضوعات اصلی این شورا در فصل تابستان در زمینه ایجاد نشاط و امید در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در دبیرخانه این شورا کارگروه علمی پژوهشی وجود دارد که از جامعه نخبگان و اساتید استان دعوت می‌کند که موضوعات را واکاوی و داده‌ها را بررسی کنند و در نهایت محتوای قابل عرضه در صحن شورا مطرح و اعضای شورا درباره آن اعلام نظر و مصوبه می‌گیرند.

صفدری افزود: در فصل پاییز به دلیل اغتشاشات به مسائل فرهنگی پرداخته شد و از مخالفان نیز در این جلسات دعوت شد که نظرات مختلف تجمیع شود و در نهایت تنها در حوزه دانشگاه ۱۳ مصوبه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز در دبیرخانه روی موضوع آموزش و پرورش کار می‌شود گفت: در حوزه امید و نشاط یکی از برنامه‌ها برگزاری جشنواره تئاتر بود که در اوایل دی ماه برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه از مصوباتی در زمینه راه‌اندازی قطار شهری و شهربازی خبرداد و گفت: در زمینه زیباسازی فضای شهری، المان‌ها و بیلبورد‌ها مصوباتی داشتیم و در مجموع ۵۰ تا ۶۰ درصد مصوبات محقق شده است.

صفدری با بیان اینکه یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی همکاری و همسویی دستگاه‌های دولتی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی است، افزود: امسال در شورای فرهنگ عمومی برای تحقق مصوبات، با دستگاه مرتبط جلساتی برگزار می‌شود که از اجرایی شدن مصوبات اطمینان حاصل شود.

وی گفت: در حوزه دانشگاه‌ها همراهی خوبی با شورای فرهنگ عمومی انجام شده، اما در برخی از دستگاه‌ها همراهی مورد انتشار محقق نشده است و در مجموع همکاری نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه گفت: یکی از معضلاتی که مدنظر شورای فرهنگ عموی است آسیب‌های حوزه خانواده است و ابعاد مختلفی دارد.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه این جلسات مقرر شده در زمینه ازدواج و خانواده تسهیلاتی اعطا شود و آموزش‌های در سنین پایین در حوزه خانواده ارائه شود افزود: در حوزه ترویج و ارتقای فرهنگ کار نیز برنامه‌هایی وجود دارد و در قالب آسیب‌های خانواده بررسی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار