دستورالعمل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا جدی بگیرید

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ماهیت و راه پیشگیری از این سویه‌های جدید کرونا، مشابه راهکار‌های مقابله با سویه‌های قبلی است.

معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: آنچه با احتمال زیاد می‌توان گفت آن است که سویه جدید به‌نام‌های BQ ۱ و XBB از زیرسویه‌های اُمیکرون هستند که در کشور نیز گسترش پیدا خواهند کرد و با موج جدید کرونا مواجه خواهیم شد.

احمدی اظهار داشت: ماهیت و راه پیشگیری از این سویه‌های جدید، مشابه راهکار‌های مقابله با سویه‌های قبلی است و می‌توان با راهکار‌های ساده‌ای مانند ماسک زدن، شستشوی مرتب دست‌ها، شرکت نکردن در تجمعات، رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری از ابتلا به آن‌ها پیشگیری کرد.


بیشتر بخوانید


وی تصریح کرد: با توجه به آنکه هنوز این سویه‌ها گسترش چندانی در کشور و استان پیدا نکرده اند، تقاضا می‌شود هم‌استانی‌ها که هنوز واکسن نزده‌اند و یا بیش از ۶ ماه از نوبت واکسن آن‌ها گذشته‌است، برای دریافت واکسن به مراکز دریافت خدمات جامع سلامت مراجعه و واکسن دریافت کنند.

احمدی تاکید کرد: واکسن می‌تواند از ابتلا به نوع شدید این ویروس‌ها و پیامد‌های مرگبار کرونا پیشگیری کند و با توجه به برودت هوا در استان، هم استانی‌ها از تجمع در مکان‌های سربسته اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.