گردباد در آلابامای آمریکا ۶ کشته بر جای گذاشت+ تصاویر

مقامات محلی می‌گویند گردباد و رعد و برق جان حداقل ۶ نفر را در ایالت آلاباما گرفته و در سراسر ایالت‌های جنوبی خسارت‌های شدیدی بر جای گذاشته است.

سخنگوی کلانتر شهرستان «اوتاگا» در ایالت آلاباما تایید کرد که شش نفر بر اثر گردباد در این ایالت جان خود را از دست داده اند. رسانه‌ها می‌گویند توفان شدیدی که پنجشنبه عصر به وقت محلی سراسر جنوب آمریکا را درنوردید، سقف خانه‌ها را کنده و برخی درختان را در شهر «سلما» از ریشه درآورده است. جرالد ساتروایت، هواشناس سرویس ملی هواشناسی می‌گوید گردباد به حداقل هفت شهرستان ایالت آلاباما خسارت وارد کرده است.

به گزارش رویترز،  در ۶ شهرستان آلاباما وضعیت اضطراری اعلام شده است. همچنین، باد و باران شدید به خانه‌ها آسیب رسانده و ده‌ها هزار نفر را در بخش‌هایی از ایالت‌های جورجیا، می‌سی‌سی‌پی و آلاباما بدون برق گذاشته است. علاوه بر این، بیش از ۲۵۰ پرواز در فرودگاه بین‌المللی «هارتسفیلد-جکسون» شهر آتلانتا در ایالت جورجیا و فرودگاه بین‌المللی «شارلوت داگلاس» لغو یا با تأخیر مواجه شدند.

همچنین، به گزارش آسوشیتدپرس، محلی‌ها می‌گویند چندین خانه متحرک به هوا پرتاب شده و حداقل ۱۲ نفر به شدت مجروح شدند که توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. در ایالت جورجیا نیز، یک مسافر بر اثر سقوط درخت بر روی یک وسیله نقلیه در طول توفان جان خود را از دست داد. مقامات می‌گویند به نظر می‌رسد در همان شهرستان، توفان یک قطار باری را از ریل خود خارج کرده است.

سرویس ملی هواشناسی می‌گوید در سراسر آمریکا ۳۳ گزارش جداگانه گردباد دریافت کرده است.

به گفته کارشناسان گرم شدن خلیج مکزیک که احتمالا به دلیل تغییرات اقلیمی است، به همراه چند دهه جا به جایی گردباد‌ها از غرب به شرق سبب شده این حادثه طبیعی تا این اندازه غیرعادی و مخرب باشد.

گردباد در آمریکا

حوادث طبیعی در آمریکا

طوفان در آمریکا

گردباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار