مه پدیده غالب در بیشتر نقاط خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: هوای مه آلود و کاهش نسبی دما پدیده غالب در بیشتر مناطق خوزستان به ویژه نقاط مرتفع و کوهستانی شمال و شمال شرق استان است.

محمد سبزه‌زاری می‌گوید: شعاع دیدی ناشی از مه غلیظ صبحگاهی در برخی مناطق استان به زیر ۵۰ متر رسید، ولی به تدریج از غلظت مه کاسته خواهد شد.

او افزود: سامانه بارشی از بعدازظهر امروز جمعه بر برخی مناطق خوزستان تاثیر خواهد گذاشت که پیامد آن بارش باران، رعد و برق و وزش باد متوسط در بیشتر مناطق استان خواهد بود.

آقای سبزه زاری گفت: سامانه بارشی جنوبی تا اواخر وقت شنبه در خوزستان فعال خواهد بود، ولی شدت فعالیت این سامانه در مناطق شمالی و شمال شرق خوزستان بیشتر خواهد بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان آب‌های ساحلی و شمال غرب خلیج فارس تا روز یکشنبه آینده مواج و متلاطم است و برخی ساعات ارتفاع موج تا ۲ متر نیز خواهد رسید.

رییس پلیس راه خوزستان در این خصوص گفته که بیشتر راه‌های اصلی خوزستان مه آلود است از این رو رانندگان برای پیشگیری از حوادث، باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: با وجود هوای مه آلود، همه راه‌های خوزستان باز و ترافیک در آنان روان است.

او از رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین خواست با توجه به در پیش بودن موج جدید بارندگی‌ها از امروز جمعه، تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.