کنترل شهر «سولدار» دونتسک در دست روسیه

وزارت دفاع روسیه می‌گوید شهر «سولدار» در دونتسک که در روزهای اخیر محل نبردهای بسیار بوده است تحت کنترل کامل ارتش روسیه در آمده است.

خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیرو‌های این کشور کنترل شهر «سولدار» را به دست گرفته اند.

به گفته این وزارتخانه، نیرو‌های روسی شامگاه پنجشنبه این شهر را که مدت‌ها کانون درگیری‌ها و بمباران‌های سنگین بود، به تصرف خود درآوردند. در ادامه بیانیه وزارت دفاع آمده است که این امر اکنون به نیرو‌های روس اجازه می‌دهد تا ارتباط نیرو‌های اوکراینی با شهر بزرگتر «باخموت» در نزدیکی آن را قطع کنند.

شهر سولدار اوکراین که به خاطر معادن نمک آن شناخته شده است در روز‌های اخیر به خاطر تشدید تنش‌ها در مرکز توجه بوده است. تصرف سولدار نشان دهنده اولین دستاورد قابل توجه مسکو در نیم سال گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۱۵:۲۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
روسیه همیشه در رسانه ها به عنوان دومین ابرقدرت نظامی جهان قلمداد می شد و به گونه ای تبلیغات می کردند که روسیه قادر است طی چند روز کل اروپا را اشغال کند اما به خاطر ترس از رخ دادن جنگ هسته ای این کار را نمی کند.

ایا شأن روسیه این است که بعد از حدود یک سال جنگ اعلام کند یک شهر را اشغال کرده است.

کاملا مشخص است که روسیه یک ابرقدرت قلابی و جعلیست که توسط گلوبالیستها کنترل و اداره می شود.

روسیه کشور مستقلی نیست بلکه کشوری است که هرموقع گلوبالیستها بخواهند در دنیا بحران ایجاد کنند به این کشور نقشی ظاهری می دهند. روسیه 77 سال در ظاهر نقش رقیب اتمی امریکا را بازی کرد تا امریکا بتواند ترس از سلاح هسته ای را به جهانیان القا کند و در عین حال دنیا را انطوری که خواستند مدیریت و هدایت کردند. از انجایی که ترس ملتها ریخته است و دیگر اعتبار تهدیدات نظامی امریکا از بین رفته است بحران درگیری روسیه و اوکراین را به وجود اوردند تا بتوانند در ادامه نظم نو ین جهانی مورد نظرشان عمل کنند. روسیه یک ببر کاغذیست و با گذشت 90 روز از رویارویی با اوکراین هیچ دست اورد قابل ملاحظه ای نداشته است. یک حرف ترامپ قابل تامل بود که گفت رسانه ها دشمن ملتها هستند. در عمل هم می بینیم که درست گفته است . چون رسانه ها نه تنها اطلاعات درست و مفیدی به ملتها نمی دهند بلکه با القای دروغهایی مثل سلاح هسته ای ، هارپ ، سفر به ماه و ...
آخرین اخبار