اعتصاب کارکنان دانشگاه‌ها در انگلیس

بیش از ۷۰ هزار نفر از کارکنان دانشگاه‌های انگلیس به مدت ۱۸ روز اعتصاب خواهند کرد.

بیش از ۷۰ هزار نفر از کارکنان دانشگاه‌های انگلیس در اعتراض به کمبود دستمزد و شرایط نامناسب شغلی و مستمری بازنشستگی، در دو ماه آینده به مدت ۱۸ روز اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش گاردین، اتحادیه کارکنان دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیس اعلام کرد در هفته‌های آینده، تاریخ روز‌های اعتصاب اعلام می‌شود مگر این که روسای دانشگاه ها به درخواست‌های کارکنان از جمله لغو قرارداد‌های " بدون ضمانت" توجه کنند.

این اتحادیه اعلام کرده است به رغم افزایش کم سابقه هزینه‌های زندگی، دستمزد کارکنان دانشگاه‌ها افزایش نیافته است و وضعیت شغلی شماری از این کارکنان هم به علت برنامه‌های تعدیل نیرو مبهم است و اگر دولت به این مشکلات توجه نکند کارکنان ۱۵۰ دانشگاه انگلیس دست از کار خواهند کشید.

به نوشته گاردین، جو گریدی، دبیرکل اتحادیه کارکنان دانشگاه‌های انگلیس می‌گوید اگر روسای دانشگاه‌ها به خواست کارکنان توجه کنند، در ماه‌های آینده، اختلالی در نظام آموزشی دانشگاه‌ها ایجاد نخواهد شد.

تورم در انگلیس از تابستان امسال به بالاترین میزان در بیش از چهار دهه اخیر رسیده است.

کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس به تازگی تورم بهای مواد غذایی را در این کشور ۱۳.۳ اعلام و اضافه کرد نخستین بار در انگلیس از زمان ثبت این گونه آمار تورم مواد غذایی به این میزان رسیده است.

بر اساس این گزارش تورم در بهای مواد غذایی تازه نیز به ۱۵ درصد در ماه دسامبر رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، میزان جدیدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار