اعطای مرخصی ۷ روزه به مددجویان زندانی واجد شرایط بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد

با دستور مستقیم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری به مددجویان زندانی واجد شرایط بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد ۷ روز مرخصی اعطا شد.

در سالروز ولادت با سعادت ام ابی‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری از بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد بازدید و ضمن دیدار و گفتگو با زندانیان این بند به درخواست‌ها و مطالبات ایشان رسیدگی کردند.

در حاشیه این دیدار‌ها احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان با تبریک میلاد پرخیر و برکت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن، الگو پذیری از شخصیت بی بدیل و گرانبهای این بانوی بزرگ را موجب کمال و سعادت در زندگی عنوان کرد. 


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: در برابر نگاهی که جوامع غربی به زن به عنوان یک کالا دارند دین مبین اسلام وجود و طینت پاک زن را برای بشریت به تصویر می‌کشد و استحکام خانواده و شکوفایی تعلیم و تربیت در جامعه را در گرو ایفای نقش همسرانه و مادرانه زنان قرار می‌دهد. 

وی افزود: بر این اساس حضرت فاطمه (س) که اسوه تمام عیار عفت و پاکدامنی است می‌تواند الگویی باشد برای تمامی زنان ایران به ویژه زنانی که به دلیل مشکلات زندگی در تگنا قرار گرفته اند و یا به سبب ارتکاب جرم در زندان به سر می‌برند.

بهرامی در ادامه با بیان اینکه وجود زن در خانواده گرمی بخش زندگی است تصریح کرد: باور قلبی ما قبول نمی‌کند که خواهرانمان به جای آنکه در کنار فرزندان و شوهرانشان باشند عمرشان را پشت میله‌های زندان سپری کنند و لذا مسئولان قضایی همواره تلاش دارند تا با استفاده از تأسیسات ارفاقی مندرج در قانون حضور زنان در زندان به حداقل برسانند. 

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: وجود پدیده‌ها و زمینه‌های جرم زا دلیل و توجیه قابل پذیرشی برای اتکاب جرم محسوب نمی‌شود چراکه طبق موازین دینی هر شخص موظف به تفکر در عمل و محاسبه نفس خویش است است و بنابراین پیشگیری از ارتکاب جرم در درجه اول به خود فرد باز می‌گردد. 

وی اضافه کرد: البته مسئولان و متولیان امر نیز باید زمینه‌ای را فراهم آورند تا افراد و به ویژه زنان به دلیل مشکلات مالی، اقتصادی و یا فرهنگی مرتکب جرم و تخلف نگردند.

گفتنی است در بازدید مقامات ارشد قضایی استان از بند نسوان زندان مرکزی شهرکرد با دستور مستقیم رئیس کل دادگستری به مددجویان زندانی واجد شرایط در این بند ۷ روز مرخصی اعطا گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۱:۲۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
خدا به این رییس خیر دنیوی وآخرت عطا کند که واقعا این مردم را درک میکنند با این شرایط سخت زندگی
آخرین اخبار