افزایش موارد بستری و ابتلا افراد به کرونا در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد ابتلا و بستری افراد مبتلا به کرونا در هفته‌های دوم و سوم نسبت به هفته اول دی ماه و قبل از آن افزایش داشته است.

پژمان بختیاری نیا با بیان اینکه  وزارت بهداشت رسما ورود به موج جدید کرونا را اعلام کرده، گفت: در دو هفته گذشته موارد مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

او ادامه داد: در هفته اول دی ماه همه شهرستان‌های خوزستان آبی بودند، اما در هفته گذشته یک شهرستان  و در این هفته سه شهرستان به رنگ زرد درآمدند که نشانه ورود ما به موج هفتم کووید در استان است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: تجربه‌ موج‌های قبلی نشان داده که افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در معرض خطر بیشتری هستند  که درصورت ابتلا به کرونا احتمال تشدید بیماری در آنها، نیاز به بستری شدن و بستری در بخش‌های ویژه و حتی احتمال مرگ نیز وجود دارد.

آقای بختیاری نیا با اشاره به اینکه برای  افراد پرخطر،  تزریق واکسن کرونا ضروری  و واجب است، افزود: تمامی افراد بالای ۱۸ سال که از آخرین نوبت تزریق  واکسن کرونای آن‌ها ۶ ماه یا بیشتر گذشته برای دریافت دُز یادآور اقدام کنند.

او ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌ها به ویژه زدن ماسک در فضا‌های بسته در شرایط فعلی باید ارتقاء یابد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که علامت دار می‌شوند بعد از مراجعه به پزشک، حتما در خانه بمانند  و از خودرمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها نیز خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.