کشف اسناد طبقه بندی شده جدید در خانه بایدن

به تازگی اسناد جدید طبقه بندی شده ای در خانه شخصی رئیس جمهور آمریکا کشف شده است.

رسانه های آمریکایی از کشف اسناد طبقه بندی شده جدید در خانه شخصی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خبر دادند. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، اسناد طبقه بندی شده جدید شامل پنج صفحه اطلاعات محرمانه است که در خانه شخصی بایدن در ایالت دلاور یافت شده است. این اطلاعات در اتاقی در مجاورت گاراژ خانه وی بوده است.  

دیروز یک کمیته ویژه‌ در آمریکا تحقیقات درباره اسناد محرمانه دولتی کشف شده در خانه جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را آغاز کرد.

کمیته ای ویژه قرار است درباره اسناد محرمانه دولتی که در داخل خانه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کشف شده نظر خود را اعلام کند. اولین بخش از این اسناد دو ماه گذشته کشف شده بود و موارد باقی مانده نیز دوشنبه قبل بطور عمومی رسانه‌ای شد.

به نظر می‌رسد این اسناد محرمانه مربوط به دورانی بوده که بایدن معاون رئیس جمهور وقت  باراک اوباما بوده است. آنطور که گزارش شده موضوع این اسناد درباره اطلاعات امنیتی آمریکا مرتبط با اوکراین، ایران و انگلیس است.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید بایدن نمی‌دانسته که چنین اسنادی را در خانه اش نگهداری می‌کند و او هر آنچه که داشته تنها در کتابچه اش ثبت می‌کرده است. بایدن پیش‌تر از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق را به بی مسئولیتی درباره نگهداری اسناد محرمانه در اقامتگاهش در مارالاگو در فلوریدا متهم کرده بود. حالا جمهوری خواهان بایدن را به دو رویی متهم کرده‌اند.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می گوید مردم می‌دانند که من بطور جدی از اسناد و محتوی محرمانه نگهداری می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار