بررسی ۷۰۰ پرونده جاری در دادگستری کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : ۷۰۰ پرونده جاری در حال بررسی است و از ۳۱ پرونده رسوبی حدود ۸۰ درصد تعیین تکلیف شده‌اند و در حال حاضر رسوب کالا در این انبار‌ها به صفر رسیده است.

پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه درخصوص وضعیت ساماندهی و فعالیت سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های استان، گفت : استان کرمانشاه سال گذشته در تعیین تکلیف پرونده‌های جاری و سنواتی اموال تملیکی رتبه اول کشوری را کسب کرده، اما در سال جاری هنوز در این خصوص نتیجه‌ای از سوی سازمان اموال تملیکی کل کشور اعلام نشده است.

وی بیان کرد: باتوجه به مرزی بودن کرمانشاه و ورود حجم قابل توجهی کالای قاچاق به آن، تعیین تکلیف این کالا‌ها حساسیت زیادی دارد. پرونده‌های موجود در این زمینه ناشی از پرونده‌های کالا‌های قاچاق و یا تعزیراتی است که پس از تعیین تکلیف از سوی مقام قضایی روانه بازار می‌شوند در حال حاضر نیز کار به صورت روان و جاری در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: ۷۰۰ پرونده جاری در حال بررسی است و از ۳۱ پرونده رسوبی حدود ۸۰ درصد تعیین تکلیف شده‌اند و در حال حاضر رسوب کالا در این انبار‌ها به صفر رسیده و تنها دستگاه‌های ماینر وجود دارند که آن هم به دلیل اینکه هنوز تصمیم‌گیری در مورد وضعیت آن‌ها صورت نگرفته، بلاتکلیف مانده‌اند.

وی تصریح کرد: نسبت پرونده‌های جاری به سنواتی در املاک تملیکی استان کرمانشاه کمتر از ۵ درصد است و این ناشی از هماهنگی دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی استان است.

توسلی‌زاده گفت: ۲ انبار مرکزی اموال تملیکی استان کرمانشاه در یک محوطه قرار دارند که برای نگهداری کالا‌های رسوبی و بادوام از آن‌ها استفاده می‌شود.

وی درباره وضعیت بازدید از انبار‌های گمرکات و سازمان اموال تملیکی، اظهار کرد: از ۲ انبار استان کرمانشاه تاکنون ۹ بازدید توسط مقامات قضایی استان انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت خودرو‌های توقیف یا ضبط شده در بنادر و سازمان اموال تملیکی، گفت: این موضوع در استان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و در تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی موجود تسریع به‌عمل آمده است.

وی افزود: درهمین راستا چندین جلسه تشکیل شده و در خصوص ۹۶ دستگاه خودرو توقیفی دستوراتی صادر شده است. از سال ۱۴۰۰ تاکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر مبادرت به توقیف ۹۶ دستگاه خودرو کرده است که از این تعداد ۳۶ دستگاه به موجب رای قطعی دادگاه تعیین تکلیف شده، ۲۰ دستگاه در مرحله تحقیقات در دادسرا است پرونده ۹ دستگاه در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است تعدادی در مرحله دیوان عالی کشور هستند و فقط ۳ دستگاه تعیین تکلیف نشده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار