با تعطیلی ۲ روزه تهران؛

۵ میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی شد

وزیر نفت گفت: تعطیلی ۲ روزه تهران منجر به صرفه جویی ۴ تا ۵ میلیون متر مکعب گاز شده است.

آقای اوجی گفت:روند گاز رسانی  به تمامی  مناطق جنوب خراسان  فراهم شده و اکنون شبکه گاز  کشور پایدار است و تنها شهرستان تربت جام  با ۱۷ هزار مشترک از نعمت  گاز محروم است که از روز گذشته تمامی توان خود را برای ایجاد  خط  تقویت گاز رسانی  به کار گرفته ایم تا سال آینده با مشکل قطعی گاز روبرو نشویم.

به گفته وزیر نفت، ۳۶ هزار و ۳۶۵ روستا در کشور از نعمت گاز برخوردار است و میزان گسترش خط لوله گاز کشور به ۴۸۰ هزار کیلومتر  رسیده است .

او می گوید: از روز گذشته اقدام به توزیع نفت سفید و کپسول گاز در برخی از مناطق کشور کرده ایم  و همچنین شرکت گاز اقدام به توزیع ۱۷ هزار بخاری برقی و گازی  کرده است.

وزیر نفت گفت: تعطیلی دو روزه تهران باعث صرفه جویی حدود ۴ تا ۵ میلیون متر مکعب  گاز شده و در خراسان  رضوی هم با  روند تعطیلی و صرفه‌جویی گاز شاهد ذخیره ۲ میلیون متر مکعب گاز هستیم.

 اوجی گفت: از پنج شنبه صبح، صادرات گاز از ترکمنستان به دلیل سرمای شدید و کمبود گاز در این کشور قطع شد که براین اساس به سرعت شبکه گاز رسانی کشور تغییر آرایش داده  به طوریکه در برخی از مناطق هم اقدام به توزیع  نفت سفید و کپسول گاز کرده ایم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار