۸ روش مؤثر برای نامگذاری محصول

نام یک محصول می‌تواند تأثیر عمیقی بر موفقیت فروش آن داشته باشد و آگاهی کلی از برند را ارتقا دهد.

درک چگونگی نامگذاری موثر یک محصول، می‌تواند به شما کمک کند تا نامی منحصر به‌فرد و متمرکز بر برند، برای محصول خود انتخاب کنید؛ فرآیندی که می‌تواند روی استقبال مشتریان و بسیاری از عوامل موثر در فروش تأثیر بگذارد. اگر بخواهیم به چند نمونه از موارد اهمیت انتخاب نام مناسب برای محصول اشاره کنیم، می‌توانیم از مواردی مانند ایجاد علاقه در میان مصرف‌کنندگان، کمک به تقویت هویت برند، کمک به ایجاد تمایز نسبت به رقبا، تأثیر بر اعتماد بلندمدت و وفاداری مشتری نام ببریم.

نام محصولات مشابه موجود در بازار را بررسی کنید

تحقیق بیشتر در مورد نام محصولات مشابه در بازار می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید مصرف‌کنندگان از کدام برندها، محصولات بیشتری خریداری می‌کنند و این‌که آیا انواع خاصی از نام‌های محصولات، محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین دارد یا خیر. رقبا همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه نوع نام‌هایی بهتر است و چه نام‌هایی را نمی‌توان درنظر گرفت. درواقع این بررسی برای تقلید از موفقیت‌های دیگران و اجتناب از تکرار شکست‌های آن‌ها مهم است.

احتمال تکراری بودن نام محصول را بررسی کنید

پس از ایجاد چند گزینه بالقوه برای نام محصول، یک جست‌وجوی آنلاین انجام دهید تا مشخص شود که سایر مشاغل یا محصولات، دارای نام مشابهی هستند یا خیر. همچنین می‌توانید برای کمک به این موضوع با یک متخصص حقوقی مشورت کنید. این مرحله به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که ایده‌های منحصربه‌فردی دارید و نام‌هایی که ارتباط نزدیکی
با نام محصولات رقیب دارند را حذف کنید.

نام محصول را در معرض آزمایش قرار دهید

هنگامی که یک نام انتخاب کردید که با خود محصول و برند مطابقت دارد، می‌توانید شروع به آزمایش نحوه نمایش نام محصول در قالب‌های مختلف کنید. این می‌تواند شامل نشان روی محصول، برچسب محصول یا بسته‌بندی آن باشد. در این مرحله، می‌توانید تعیین کنید که کدام نوع نوشتار، طرح یا رنگ با نام محصول بهتر همخوانی دارد و این‌که آیا اصلا نام محصول در قالب‌های مختلف نمای خوبی دارد یا خیر.

مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید

تعیین مخاطبان هدف، یک نکته مهم در طول فرآیند نامگذاری محصول است. به این دلیل که نام برگزیده‌شده، ارتباط مستقیمی با مخاطبان آن دارد و قرار است که آن‌ها را تشویق به خرید محصول شما کند. برای مثال، یک برند پوشاک محبوب، کیفی جدید به عنوان بخشی از مجموعه تابستانی خود ارائه می‌دهد. آن‌ها می‌دانند که مسافران بالقوه سفر‌های تابستانی بوده و دوست دارند که وسایل ضروری خود را برای رفتن به مقاصد مختلف جمع‌آوری کنند؛ بنابراین نام کیف جدید تابستانی خود را «کیفی برای سفر» گذاشته است.

نام محصول را با توفان فکری انتخاب کنید

چهار روش برای نامگذاری یک محصول وجود دارد؛ «نامگذاری توصیفی» که در آن، نام محصول به اندازه کافی نشان از کارآیی آن دارد. «نامگذاری تجربی» که در آن کسب و کار‌ها از کلمات شناخته‌شده برای درک هدف یک محصول استفاده می‌کنند. «نامگذاری برانگیزاننده» که در آن یک شرکت به دنبال انتقال نام تجاری خود با کمک نام محصولات است. «نامگذاری ابداعی» نیز برای زمانی است که کسب و کار‌ها یک کلمه جدید ایجاد کرده یا کلمات موجود را برای تولید نام محصول ترکیب می‌کنند.

از یک نظرسنجی استفاده کنید‌

می‌توانید با ایجاد یک نظرسنجی، گزینه‌های باقیمانده را با سهامداران کلیدی، مدیران شرکت و رهبران فروش یا بازاریابی، به اشتراک بگذارید. اگر بیشتر بازخورد‌هایی که دریافت می‌کنید به یک گزینه اشاره دارد، می‌توانید از همان نام برای محصول استفاده کنید. مدیران اجرایی همچنین ممکن است در مورد نحوه همسو بودن یا منعکس شدن نام شرکت نیز اطلاعاتی داشته باشند و بازخورد منحصر به فردی در مورد نحوه تنظیم آن ارائه دهند.

از نظرات مشتریان استفاده کنید

هنگام عرضه اولیه یک محصول از آنجا که برای اولین بار مشتریان شما با محصول جدیدتان تعامل برقرار می‌کنند، می‌توانید با خواندن نظرات، رسانه‌های اجتماعی و همچنین امکان بحث در پنل مشتریان درباره محصول و نام آن بازخورد‌های مختلفی جمع‌آوری کنید. روی قابل تشخیص بودن نام تمرکز کنید تا مشتریان آینده بتوانند محصول را با برند و شهرت آن تطبیق دهند.

نحوه ارتباط نام محصول با خود محصول را درنظر بگیرید

مشتریان نام محصول شما را با خود محصول ارتباط می‌دهند. درنظر بگیرید که چگونه نام محصول ممکن است بر درک مصرف کنندگان آن تأثیر بگذارد. یک نام موفق می‌تواند به مصرف‌کنندگان در مورد هدف محصول یا احساس آن‌ها در مورد محصول کمک کند. هدف از نامگذاری این است که با ارزش‌های شرکت و هدف اصلی آن مرتبط باشد، بنابراین بکوشید تا موردی برای ایجاد تعادل پیدا کنید.

منبع: روزنامه جام جم

برچسب ها: محصول ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار