آغاز سرشماری زمستانی پرندگان در کرمانشاه

معاون محیط زیست استان کرمانشاه از آغاز سرشماری زمستانی پرندگان در بیش از ۱۴ سایت سطح استان خبر داد.

فرشاد فتاحی معاون محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آغاز سرشماری زمستانی پرندگان در استان، گفت : امسال به دلیل شرایط خشکسالی و ورود دیرهنگام پرندگان مهاجر به استان، سرشماری را با تاخیر و از چند روز قبل آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه این سرشماری حدود یک ماه به طول می‌انجامد و در بیش از ۱۴ سایت سطح استان انجام خواهد شد، رودخانه‌های استان از جمله گاماسیاب، سیروان، دینورآب، لیله و دریاچه سد‌های مهم استان و تالاب‌ها از جمله هشیلان را از مهمترین این سایت‌ها برشمرد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل خشکسالی که امسال با آن مواجه بودیم، شاهد کاهش حضور پرندگان در نواحی مرکزی استان از جمله خود کرمانشاه هستیم و بیشتر بر شهرستان‌های مرزی استان از جله قصرشیرین و سرپل ذهاب و دریاچه سد‌های این منطقه متمرکز خواهیم بود.

فتاحی درباره مهمترین گونه‌های پرندگانی که سرشماری می‌شوند عنوان کرد: پرندگان آبزی و کنار آبزی از جمله انواع حواصیل، اگرت، سلیم، چوب‌پا، انواع ادرک، غاز و پرندگان شکاری از جمله بالابان، عقاب طلایی، کرکس مصری و هما در اولویت سرشماری قرار دارند.

به گفته فتاحی، از نتایج این سرشماری به منظور برنامه‌ریزی درباره حفاظت پرندگان، محدودیت صدور پروانه‌های شکار و ... استفاده می‌شود.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه اضافه کرد: پیش از این سرشماری پستانداران سطح استان به مدت یک ماه در حال انجام بود و خوشبختانه در بسیاری از مناطق جمعیت پستانداران مطلوب است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.