مروری بر سومین روز از چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در روز سوم برگزاری، میزبان نماینده ولی فقیه در خوزستان و جمعیت بیشتری از حاضران بود.

در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه، چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، سومین روز رقابت‌های خود را پشت سر گذاشت و قاریان و حافظان در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

روز سوم در مقایسه با دو روز گذشته، تلاوت‌های بهتر و سطح بالاتری ارائه شدند و همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در محل مسابقه حاضر شد و جمعیت بیشتری هم از مسابقه استقبال کردند.

گفته می‌شود که پس از اتمام بخش نخست مسابقات و هنگام اقامه نماز مغرب و عشاء، موسوی فرد، امام جمعه اهواز از بخش‌های مختلف مسابقات بازدید کرد که یکی از آن ها، اتاق هیئت داوران بود و ضمن تشکر از داوران، گفت وگو‌های کوتاهی با آن‌ها داشت.

روز گذشته، این دوره از مسابقات با قرائت قاری افتخاری شروع شد و سپس، حافظان کل قرآن، کار خود را آغاز کردند و نمایندگان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، زنجان، قم، تهران و اصفهان به سوالات مطرح شده از سوی هیئت داوران پاسخ دادند.

در بخش قرائت تحقیق نیز، نمایندگان سمنان، خوزستان، تهران، فارس، خراسان رضوی و قزوین به قرائت پرداختند و سپس، نوبت به رقابت‌های ترتیل رسید و آخرین بخش از روز سوم مسابقات به رشته حفظ بیست جزء قرآن اختصاص داشت که نمایندگان تهران، قم و گیلان به اجرای برنامه پرداختند.

روز گذشته، سید مصطفی حسینی از قزوین، تلاوت سطح بالا و دلنشین و به سبک استاد منشاوی ارائه کرد و مورد استقبال زیاد مخاطبان حاضر در محل قرار گرفت؛ به طوری که گفته می‌شود اولین تلاوتی بود که همه جمعیت در حال تشویق او بودند و به نوعی، تلاوت حسینی، بیشتر مجلسی بود تا مسابقه ای. از اینرو، سید مصطفی حسینی با ۱۲ صدم اختلاف تا این قسمت مسابقات، در صدر قرار گرفته است و باید دید که روز‌های آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

همچنین، رسانه‌های مختلفی مثل شبکه قرآن و رادیو در حال پوشش رسانه‌ای چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن هستند.

گفتنی است این دوره از مسابقات، از روز جمعه ۲۳ دی ماه، کار خود را در دو بخش خواهران و برادران، آغاز کرده است و در روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه، به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار