هلال احمر استان همدان به ۴۴۵ مسافر گرفتار در برف امداد رسانی کرد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان گفت: تیم‌های امدادی هلال احمر همدان در ۴۸ ساعت گذشته به ۴۴۵ مسافر گرفتار در برف و سرمای همدان امداد رسانی کردند.

فضل اله کلهر افزود: ۳۷۲ نفر از حادثه دیدگان از برف و سرما در مکان‌های پیش بینی شده اسکان داده شدند.

او گفت: بیشترین میزان اسکان به ترتیب مربوط به شهرستان نهاوند با ۲۷۰ مسافر، همدان با ۵۴ مسافر، کبودرآهنگ ۱۸ نفر و اسدآباد ۱۲ نفر است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان گفت: به منظور اسکان مسافران گرفتار در برف علاوه بر تجهیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر، با متولیان سالن ورزشی، مساجد و حسینیه‌ها هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

کلهر با بیان اینکه ۹۲ خودرو از برف و کولاک رها سازی شدند، افزود: ۷۰۰ تخته پتو به همراه ۱۰۰ بطری آب معدنی در اختیار مسافران گرفتار در برف و سرما که اسکان یافته بودند، قرار گرفت.

او درباره آمار حوادث و خدمات ۲۴ ساعت گذشته این جمعیت هم گفت: تیم‌های امدادی به مصدومان ۲۰ حادثه شامل ۱۶ حادثه ناشی از برف و کولاک، یک حادثه کوهستان و سه سانحه جاده‌ای امدادرسانی کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان افزود: این سوانح ۵ مصدوم در پی داشت که تنها یک نفر از آن‌ها به مرکز درمانی منتقل شدتد.

کلهر تصریح کرد: ۱۲۱ نجاتگر در قالب هشت تیم عملیاتی با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود کار امداد رسانی را بر عهده دارند.

او با بیان اینکه شماره ۱۱۲ هلال احمر آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته است، افزود: بالگرد هلال احمر در خارج از استان به سر می‌برد و در صورت نیاز، برای انجام عملیات‌های اضطراری آماده همکاری و خدمات رسانی است.

همزمان با آغاز طرح زمستانی هلال احمر ۱۳ پایگاه بین شهری ثابت، یک پایگاه کوهستان، سه پایگاه بین شهری موقت، یک تیم آنست (سگ‌های تجسس)، یک تیم واکنش سریع و پنج تیم پشتیبان به حالت آماده باش درآمدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان گفت: هلال احمر همدان همچنین روز گذشته و در اوج بارش سنگین برف به ۲ مادر باردار گرفتار در سرما و کولاک در شهرستان‌های رزن و اسدآباد هم امداد رسانی کرد.

یکی از مادران باردار اهل روستای نینج در ۲۰ کیلومتری شهرستان رزن بود که برای زایمان، نجاتگران جمعیت هلال احمر تلاش توانستند این مادر باردار را به مرکز درمانی این شهرستان منتقل کنند.

کلهر افزود: همچنین به مادر باردار دیگری که خودروی آن‌ها در برف سنگین گردنه اسدآباد گرفتار شده بود امدادرسانی شد و توانستیم این مادر را برای زایمان به مرکز درمانی منتقل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.