مسمومیت ۳۲ نفر بر اثر استنشاق مونوکسید کربن در خراسان شمالی

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از اول مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون ۳۲ نفر بر اثر استنشاق مونوکسید کربن مسموم شده و ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

دکتر تقی دولت ابادی گفت: امسال ۳۲ نفر بر اثر مونوکسید کربن مسموم شدند و ۲ نفر جان خود را از دست دادند؛ سال گذشته ۵۰ نفر مسموم و ۸ نفر فوتی داشتیم .

او گفت: علایم مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و خواب‌آلودگی است و اگر فردی دچار چنین علایمی شود باید بسرعت به اورژانس اطلاع داده، چون اگر این علایم ادامه پیدا کند سبب کاهش هوشیاری و در نهایت مرگ آن فرد خواهد شد.

دولت آبادی گفت: آمادگی کامل جهت قطع احتمالی گاز را داریم تا مراکز بهداشتی درمانی که باید فعال باشند را با سوخت جایگزین دیزل مدیریت کنیم تا با قطعی گاز مشکلی نداشته باشیم.

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در این ایام که در استان شاهد بارش برف و کولاک بودیم اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی در حالت آماده‌باش کامل بود که در این زمان هیچ حادثه قابل توجه‌ای پیش نیامده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.