مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

با تعطیلی‌ها و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری دانش‌آموزان مخالف هستیم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت:با تعطیلی‌ها و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری دانش‌آموزان مخالف هستیم و این مسئله مهم یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها است.

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان مهم‌ترین اقدام آموزش‌وپرورش برای ارتجاع تعطیلی‌ها، برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان در مدارس دانست و اظهار کرد: برای برپایی کلاس‌های جبرانی طی تعطیلات اجباری دانش‌آموزان در استان اصفهان می‌توانیم از فرصت پنجشنبه‌ها و بعدازظهر‌ها بهره ببریم.

او با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان در بعضی مناطق و مقاطع ممکن است در خردادماه جبران شود، افزود: در برقراری کیفیت بخشی به مسائل آموزشی یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که دچار آن شدیم، تعطیلی‌های ناخواسته به‌دلیل آلودگی هوا یا افت حامل‌های انرژی و در بعضی نقاط استان نیز بارش برف بوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: با تعطیلی‌ها و برگزاری کلاس‌های غیرحضوری دانش‌آموزان مدرسه مخالف هستیم و این مسئله مهم یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها است، چرا که آموزش محصلان را دچار آسیب می‌کند.

او ادامه داد: در ماه‌ها و روز‌های اخیر با تعطیلات اجباری دانش‌آموزان به‌دلیل آلودگی هوا یا افت حامل‌های انرژی و در بعضی نقاط استان نیز بارش برف، آموزش‌ها به صورت غیرحضوری تداوم داشته، اما ممکن است از لحاظ کیفیت آموزشی، جالب توجه نباشد.

ابراهیمی با بیان اینکه کلاس‌های جبرانی برای تعطیلات اجباری دانش‌آموزان در مدارس استان اصفهان پیش‌بینی شده است، گفت: لازم است ساعت مشخصی از میزان آموزش را به دانش‌آموزان ارائه کنیم تا آموزش‌های مطلوب و پایداری صورت گیرد.

او درباره برگزاری هفته شورا‌های آموزش و پرورش از بیست‌وچهار تا سی دی‌ماه، اظهار کرد: برپایی این شورا‌ها هر سال به منظور مشارکت مردم در این نهاد مردمی تشکیل می‌شود، چرا که معتقدیم در نظام جمهوری اسلامی، هر زمانی مشارکت و کمک مردم پررنگ‌تر بوده است، کار‌ها و امور در بهترین شرایط انجام شده است.

ابراهیمی ادامه داد: تلاش آموزش و پرورش نیز بر این است که از نظر مردم و خرد جمعی و قابلیت‌های استانی، شهرستانی و منطقه‌ای استان برای ایجاد بستر مناسب برای هم‌فکری و مشارکت مردمی استفاده شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان امانت‌های الهی در دست معلمان و آموزش‌وپرورش هستند، گفت: هیچ فردی به اندازه خانواده، مستحق‌تر و مطلوب‌تر برای سازمان آموزشی نیست که از آن‌ها برای امور آموزش‌وپرورش نظرخواهی کنیم تا بتوانیم تصمیم‌سازی مطلوب انجام دهیم. خواستاریم که خانواده‌ها در با نظرات خود در اداره بهتر مدارس و امور آموزشی و پرورشی یاری‌رسان باشند تا فرایند یاددهی و یادگیری در مدارس به صورت مناسب‌تر اجرایی شود.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۶ دی ۱۴۰۱
سی سال پیش اگه هوا آلوده بود می گفتند چند روز ماشین نیاوردید حالا میگویند مدارس تعطیل مجازی. چند سال دیگه حتما مدارس میشه اثار باستانی