از کشف ذغال قاچاق تا تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف پژو حامل ۲۱۵ کیلو تریاک در استهبان

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان "استهبان"، ۲۱۵ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک سواری پژو کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: شب گذشته مأموران انتظامی استهبان حین گشت‌زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و تاریکی هوا راننده خودرو را رها و متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استهبان موفق شدند در بازرسی از این خودرو و پاکسازی از محل تردد آن، ۲۱۵ کیلوگرم تریاک کشف کنند، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های پلیس مبارزه با حمل، نگهداری، قاچاق و فروش مواد مخدر است، بیان داشت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۱۷۴ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و قزوین

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۷۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و قزوین خبر داد.

سرهنگ سیدجواد رضوی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود در یکی از محله‌های شهرستان "شیراز" اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مرجع قضائی به منزل قاچاقچی اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۷۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.

کشف کامیون ۱۵ میلیاردی قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه کامیون قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران انتظامی شهرستان مرودشت حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیون "داف" فاقد پلاک که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او با بیان اینکه پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد کامیون مذکور فاقد مدارک گمرکی و قاچاق می‌باشد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش خودرو مکشوفه ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی مرودشت از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد سود جو و فرصت طلب، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

هشدار پلیس فتا به شهروندان

رئیس پلیس فتا استان فارس ضمن هشدار به شهروندان در خصوص اینگونه کلاهبرداری ها، گفت: متهمان دستگیر شده در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان و به این نکته اشاره کردند که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان بیعانه کالا می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

سارقان با ۲۱ فقره سرقت دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ سارق سابقه دار و کشف ۲۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهر شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، کارآگاهان موفق شدند ۲ سارق سابقه دار را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال مسروقه کشف شد، افزود: سارقان در بازجویی‌های تخصصی و پلیسی به ۲۱ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به اینکه سارقان به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت امکان از در‌های الکتریکی و ضدسرقت استفاده کنند و در انتخاب کارگر، نگهبان، شاگرد و ... دقت کافی داشته باشند.

پژو پارس روشن توسط فرد معتاد به سرقت رفت

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک سواری پژو پارس سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت پژو پارس در یکی از محله‌های شهرستان لارستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: مالباخته اعلام کرد خودرو پژو پارس خود را برای خرید در چند دقیقیه به صورت روشن رها و سریعا شخصی که به تازگی از کمپ ترک اعتیاد متواری شده بود از موقعیت پیش آمده سوء استفاده و بلافاصله خودرو را به سرقت برد.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: بلافاصله ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با گشت‌زنی‌های هدفمند موفق شدند سواری پژو پارس مسروقه را در کمتر از دو ساعت در یکی از محله‌های این شهرستان به صورت بلاصاحب کشف کنند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد، از شهروندان خواست با رعایت مسائل ایمنی و استفاده از قفل از وقوع چنین سرقت‌هایی پیشگیری کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

آزاد سازی حریم رودخانه قره قاج در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از رفع تصرف زمین‌های منابع ملی به ارزش ۸ میلیارد ریال در بستر رودخانه قره قاج خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی اعلام نماینده اداره امور منابع آب شهرستان قیروکارزین مبنی بر تصرف غیرقانونی ۶ هزار و ۱۰ متر از بستر رودخانه قره‌قاج و کاشت درخت، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی به همراه نماینده امور منایع آب به محل مورد نظر اعزام و نسبت به قلع و قمع و آزاد سازی ۶ هزار و ۱۰ متر زمین در بستر رودخانه قره‌قاج اقدام کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضائی شد.

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرک پردیس و جوادیه

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت ۵ هکتار از باغات در شهرک "پردیس و جوادیه" به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی صدور دستورات قضائی و پیگیری شهرداری "منطقه ۶" شیراز مبنی بر ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز در باغات شهرک "پردیس و جوادیه" شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی شیراز پس از هماهنگی‌های لازم توسط نمایندگان شهرداری منطقه ۶، جهاد کشاورزی، راهداری و اداره برق به مکان‌های مذکور اعزام و نسبت به اجرای طرح تخریب ۲۷ قطعه کاربری غیرمجاز شامل تفکیک، دیوار کشی و ... اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ۵ هکتار از باغات به حالت اولیه بازگردانده شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۲۷۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ذغال قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۴ تن و ۶۰۰ کیلوگرم ذغال قاچاق با هوشیاری پلیس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران کلانتری ۱۲ بعثت با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی در شهرستان مرودشت از دپو زغال تهیه شده از درختان بلوط جنگلی در یکی از انبار‌های شهر مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران با هماهنگی قضائی به محل دپو اعزام و از انبار مذکور بازدید و موفق به کشف ۴ تن و ۶۰۰ کیلوگرم ذغال قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه برابر نظریه کارشناسان، ارزش ذغال‌های کشف شده یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

ایست پلیس جهرم به خودرو حامل تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از توقیف سواری پژو و کشف ۲۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: افسران پلیس مبارزه با مواد مخدر جهرم در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی در خروجی شهر، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او گفت: با توقف خودرو و بازرسی از آن، مقدار ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی جهرم به دستگیری راننده در این رابطه اشاره کرد و گفت: متهم با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان بیضا

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا از پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات خبر داد.

سرهنگ محمود نجفی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان طی ۲۴ ساعت در "بیضا" اجرا شد.

او گفت: در همین راستا ۲۵ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند که در جریان این طرح ۱۰ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای چند واحد صنفی دیگر اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا گفت: در راستای ارتقاء کارآمدی صنوف، اجرای طرح‌های مشابه به صورت نوبه‌ای و فصلی در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار دارد تا مردم با خیال راحت به تهیه ملزومات خود بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار