حمایت از اشتغال و توانمندسازی بانوان مناطق حاشیه شهر‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل با همراهی مجموعه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت متبوع در استان، اشتغال و توانمندسازی بانوان ساکن در حاشیه شهر‌ها را پیگیری و از آن‌ها حمایت می‌کند.

حامد آرامش در حاشیه برگزاری جشنواره زنان، سلامت خانواده و تعالی جامعه در منطقه شیرآباد زاهدان گفت: نیروی انسانی یکی از مؤلفه و ویژگی‌های جوامع موفق است و وقتی از نیروی انسانی سخن می‌گوییم باید توجه داشته باشیم که بانوان نیمی از جمعیت نیرو‌های توانمند و بالقوه کشور ما را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: توانمندسازی به عنوان کارآمدترین راه و روش برای رسیدن به توسعه پایدار است که در این فرآیند بانوان، توانایی کنترل بر مشکلات و مسائلشان را فرا می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: بر این اساس دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در سیستان و بلوچستان با توجه به شرح وظایف و خدمات متنوعی که به جامعه هدف گسترده خود ارائه می‌دهند، اشتغال و توانمندسازی بانوان بویژه ساکنان حاشیه شهر‌ها را پیگیری می‌کنند.

آرامش تأکید کرد: بانوان ساکن در حاشیه شهر‌های استان که مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گیرند و گواهینامه مهارتی کسب کنند، برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی و ایجاد کسب و کار پایدار مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مشاور امور بانوان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز درباره جشنواره زنان، سلامت خانواده و تعالی جامعه اظهار داشت: این جشنواره ویژه بانوان و به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر به مدت ۳ روز در مرکز خدمات منطقه شیرآباد زاهدان برگزار شد.

شهرزاد امیر شهریار با بیان اینکه شهرداری زاهدان، اداره کل بهزیستی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، مدیریت درمان تامین اجتماعی و بسیج جامعه پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را در برگزاری جشنواره زنان، سلامت خانواده و تعالی جامعه یاری کردند، گفت: بانوان ساکن منطقه شیرآباد و اطراف آن در طول برگزاری جشنواره، بصورت رایگان از خدماتی نظیر غربالگری، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مشاوره، پیشگری از اعتیاد، فرزندپروری، پزشک عمومی و مامائی، اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار