سفر کلورلی به آمریکا و کانادا برای رایزنی درباره اوکراین و ایران

وزیر خارجه انگلیس در سفر به آمریکا و کانادا به دنبال حمایت بیشتر از اوکراین و رایزنی درباره ایران خواهد بود.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به آمریکا و کانادا که از روز سه شنبه و پیش از اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین آغاز می‌شود، به دنبال حمایت بیشتر از اوکراین خواهد بود.

به گزارش رویترز، انگلیس در آخر هفته متعهد شد ۱۴ تانک چلنجر ۲ و سایر تسلیحات سنگین را به اوکراین بفرستد.

آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین تحت فشار است، اما دولت این کشور می‌گوید این تانک‌ها تنها در صورت توافق میان متحدان اصلی کی‌یف، به‌ ویژه آمریکا، باید به اوکراین عرضه شود.

کلورلی در بیانیه‌ای پیش از این سفر گفت: «امروز ما متحدانه در برابر جنگ غیرقانونی پوتین ایستاده‌ایم و به استفاده از روابط منحصربه‌فرد دفاعی و امنیتی خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که در پایان، مردم اوکراین پیروز خواهند شد».

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که کلورلی پس از فراخوان موقت سفیر خود در پی اعدام علیرضا اکبری، تبعه ایرانی- انگلیسی در روز شنبه، در این سفر موضوع ایران را مطرح خواهد کرد.

جیمز کلورلی روز دوشنبه طی اظهاراتی مداخله جویانه در امور ایران در پارلمان انگلیس مدعی شد: «ایران با هدف انجام بازی‌های سیاسی اقدام به دستگیری شهروندان کشورهای اروپایی کرده و در حال حاضر چندین شهروند اروپا در بازداشت ایران هستند.»

او همچنین مدعی شد: «ما با متحدان خود به دنبال برداشتن گام‌های بیشتری برای مقابله با ایران هستیم. ما به این اقدام ایران پاسخ خواهیم داد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار