رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد؛

اجرای طرح مقابله با سرقت دام عشایر و روستاییان و دستگیری ۱۰۷ سارق

سردار قنبری از اجرای چهارمین مرحله طرح مقابله با سارقان احشام خبر داد و گفت: تشدید برخورد با این سارقان در دستور کاری پلیس است.

سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه بخش اعظمی از کشور ما و همچنین تعداد زیادی از روستائیان وعشایر از طریق دامداری امرار معاش می کنند، گفت: استفاده از روش های سنتی و قدیمی برای نگهداری احشام زمینه ساز سوء استفاده سارقان و افراد سودجو برای سرقت آن شده است.

وی افزود: پلیس در جهت بالا بردن سطح آگاهی دامداران با اجرای طرح های مقابله ای در خصوص شناسایی و دستگیری سارقان و همچنین کنترل و کاهش اینگونه سرقت ها آن را تشدید و اقدامات جدی انجام داده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه از دیگر طرح های پلیس آگاهی طرح مبارزه با سرقت احشام است، گفت: در راستای کنترل و کاهش سرقت ‌های احشام، چهارمین مرحله طرح مقابله با سارقان احشام از ۱۲ دی ماه سال جاری به مدت دو روز با استفاده از کلیه امکانات و حداکثر توان ماموران اجرا شد.

وی افزود: این طرح در سطح استان های هدف به مرحله اجرا درآمد که در نتیجه اجرای آن ۱۰۷ سارق احشام دستگیر شدند که از این تعداد ۶۹ درصد سابقه دار و۳۱ درصد فاقد سابقه بودند.

سردار قنبری با بیان اینکه در این طرح ۱۸۸ سرقت از سوی ماموران پلیس آگاهی کشف شد، خاطر نشان کرد: بیشترین آمار دستگیری و کشفیات به ترتیب مربوط به خراسان رضوی، فارس، گیلان و آذربایجان غربی بوده است.

وی در پایان به تشدید برخورد با سارقان احشام تاکید کرد و گفت: کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین روستاها به ویژه در هنگام شب و نیز آگاه سازی دامداران در این خصوص از جمله مواردی می باشد که در جلوگیری از سرقت احشام تاثیر بسزایی دارد.

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار