باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

آغاز احراز صلاحیت پذیرفته شدگان آزمون وکالت از اول بهمن

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه از آغاز احراز صلاحیت پذیرفته شدگان آزمون وکالت از اول بهمن خبرداد.

اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اولین آزمون وکالت بر اساس قانون تسهیل مجوز‌ کسب و کار را برگزار کرد که پس از برگزاری این آزمون کش و قوس‌های فراوانی برای اعلام نتایج بر اساس قانون جدید ایجاد شد که همین موضوع باعث شد در چند مرحله زمان اعلام نتایج آزمون به تاخیر بیفتد.

در نهایت در تاریخ ۱۶ شهریورماه استفساریه مجلس در خصوص آزمون مرکز وکلا به دولت ابلاغ شد که پس از این استفساریه نتایج آزمون مرکز وکلا بر اساس تراز محاسبه و به داوطلبان این آزمون اعلام شد.

پس از اعلام نتایج آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بر اساس قانون جدید قرار بر این بود که پذیرفته شدگان پس از طی مرحله مصاحبه و کارآموزی، پروانه وکالت دریافت کنند.

اما پذیرفته شدگان بعد از ثبت نام چشم انتظار مرحله بعدی بودند که اطلاع رسانی در این خصوص صورت نگرفت.

این عدم اطلاع رسانی و تاخیر ایجاد شده اعتراض پذیرفته شدگان آزمون وکالت را در پی داشت که این موضوع را با باشگاه خبرنگاران جوان در میان گذاشتند.

برای پیگیری این موضوع با حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفتگو کردیم و علت تاخیر را جویا شدیم.

عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علت تاخیر ایجاد شده استعلامات قانونی از مراجع ذیربط هست که باید از نهاد‌های مختلف استعلام گرفته شود.

وی افزود: پس از دریافت پاسخ مثبت از مراجع مذکور داوطلبان پذیرفته شده از اول بهمن ماه ۱۴۰۱جهت احراز صلاحیت‌های عمومی در استان‌های خود دعوت بعمل می‌آید که پس از این مرحله کارآموزی داوطلبان و قبول شدگان شروع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۸ دی ۱۴۰۱
کاش برای پذیرفته شدگان کارشناس رسمی که سال ۹۸ ثبت نام کردن و قبول شدن هم این سفره ۴ساله طی مراحل جمع میشد واقعا دیگه خسته شدیم از این سردر گمی ما دوره ریاست جهرمی قبول شدیم هنوز به سرانجام نرسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۸ دی ۱۴۰۱
با تشکر از دغدغه شما باز هم ممنون خداوند همیشه شما را از پیشروان حق و حقیقت قرار دهد
Spain
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۸ دی ۱۴۰۱
دیوانمون کردن والا
حالا چی میپرسن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۸ دی ۱۴۰۱
چرا پس آزمون وکالت کانون وکلا برگزار نمیشود؟
Iran (Islamic Republic of)
هدایت محمدی
۱۵:۱۲ ۲۸ دی ۱۴۰۱
با سلام احتراما در مورد این خبر خواستم اعلام کنم خدمتتان که کانون جدیدا نامه دادن به تمام مراکز سطح کشور برای انجام مصاحبه در ۱۲استان انجام میگیرد
آخرین اخبار