قطر: در آینده گاز بیشتری به اروپا صادر خواهیم کرد

در بحبوحه بحران انرژی در قاره اروپا، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد این کشور در سال‌های آینده گاز بیشتری را به اروپا صادر خواهد کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر قبل از نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: «ما معتقدیم که گاز در دهه‌های آینده همچنان مهم باقی خواهد ماند.»

به گزارش الجزیره، به دنبال بحران انرژی در قاره اروپا به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه، وزیر خارجه قطر گفت: «در سال‌های آینده گاز بیشتری را به بازار‌ها به‌ویژه اروپا پمپاژ خواهیم کرد.»

وزیر خارجه قطر همچنین درباره تحولات افغانستان هم گفت: «اقدامات اخیر دولت طالبان در افغانستان ناامید کننده بود. جایگزین گفت‌وگو در افغانستان جنگ داخلی است.»

پیش از این خبرگزاری آناتولی در گزارشی اعلام کرد کشور‌های عربی در سال ۲۰۲۲ میلادی، شاهد افزایش ارزش دوبرابری گاز طبیعی، تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین از نظر اروپا شدند و آموختند گاز طبیعی، دست‌کم به اندازه نفت، «سلاحی» بسیار مهم است.

در ادامه این گزارش آمده است الجزایر، قطر و مصر از جمله کشور‌های عرب صادرکننده گاز طبیعی اند و به ویژه پس از بمباران خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲، نقش مهمی در تامین بخشی از گاز طبیعی عرضه شده از سوی روسیه به اروپا که متوقف شده است، برعهده گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۷ دی ۱۴۰۱
زمستان سخت اروپا
آخرین اخبار