تخصیص یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال برای جاده سامان به قراقوش

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال‌جاری یک‌هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال برای جاده سامان به قراقوش اختصاص پیدا کرد.

احمد راستینه هفشجانی روز سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان سامان تاکید کرد: از این مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری و ۱۷۰ میلیارد ریال از ردیف‌های بودجه ۱۴۰۱ اختصاص داده است.

وی با اشاره به صدور مجوز ماده ۲۳ برای احداث جاده سامان به قراقوش افزود: عملیات اجرایی احداث این محور ارتباطی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم شهرستان سامان در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال‌ آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


راستینه به پیگیری‌های فراوان برای تکمیل تصفیه‌خانه سامان اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون یکی از بهترین و کامل‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور در سامان قرار دارد و خط پدافندی آن هم انجام شده است.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی احداث شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب پنج روستای حاشیه زاینده‌رود شهرستان سامان با فراهم شدن شرایط مناسب آب و هوایی آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتبار لازم برای اجرای جاده‌های ارتباطی روستایی مانند بن به قوچان سامان و هوره به قلعه‌موسی‌خان پیش‌بینی شده است و با مطلوب شدن شرایط آب و هوایی انجام خواهد شد.

وی گفت: عملیات اجرایی ساخت مجتمع دامپروری سامان در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری پس از ۲۰ سال انتظار مردم شهرستان سامان آغاز می‌شود.

راستینه تاکید کرد: راه‌اندازی شهرک صنعتی تخصصی بادام سامان نقش مؤثر و مهمی در تکمیل زنجیره بادام و ارزش افزوده محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان دارد.

وی با اشاره به آسیب‌دیدگی صخره‌های پُل زمانخان و پُل خوره شهرستان سامان افزود: مشکلات این پُل‌ها پس از بررسی‌های علمی و کارشناسی رفع خواهد شد.

راستینه اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از فرهنگسرای سامان در سال ۱۴۰۲ در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: بخش قابل‌توجهی از مصوبه‌های سفر‌ها و شورا‌های اداری قبلی در این شهرستان عملیاتی و اجرایی شده که نشان‌دهنده رفع مشکلات مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.