ترکیه سوئد را مرکز تبلیغات تروریستی نامید

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه امتناع سوئد از تحقیق درباره اقدام کرد‌ها مبنی بر به دار آویختن مجسمه اردوغان را به منزله «حمایت از تروریسم» دانست.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد که امتناع سوئد از تحقیق درباره یک ترفند تبلیغاتی کرد‌ها که در آن مجسمه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ملاء عام به دار آویخته شد، به منزله «حمایت از تروریسم» است.

به گزارش راشاتودی، ترکیه سفیر سوئد در آنکارا را به دلیل این حادثه احضار کرد که باعث تیرگی بیشتر روابط بین دو کشور شد که در حال حاضر به دلیل درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو در بن بست باقی مانده است.

آنکارا از استکهلم خواست اقدامات لازم را علیه گروه‌های تروریستی انجام دهد. با این حال، یک دادستان سوئدی با این استدلال که تظاهرکنندگان از حق خود برای آزادی بیان استفاده کرده‌اند، از آغاز تحقیقات خودداری کرد.

امتناع از پیگرد قانونی به این معنی است که یک گروه تروریستی می‌تواند هر اقدامی را که بخواهد در سوئد انجام دهد. «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه  روز دوشنبه به خبرنگاران گفته است: «این می‌تواند سران کشور‌های دوست را تهدید کند.»

پیش‌تر وزارت امور خارجه ترکیه در اعتراض به هتک حرمت به مجسمه رئیس‌جمهور این کشور از سوی گروه پ‌ک‌ک در استکهلم، پنجشنبه گذشته سفیر سوئد در آنکارا را احضار کرد.

این در حالی است که در ادامه مخالفت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ائتلاف نظامی ناتو به دلیل عدم همکاری با آنکارا در زمینه تروریست‌های پ‌ک‌ک، اردوغان اعلام کرد اگر سوئد نتواند اقدامی علیه پ‌ک‌ک انجام دهد، ممکن است تنش در روابط دو کشور تشدید شود. اردوغان گفته است سوئد و فنلاند باید ۱۳۰ تروریست را به ترکیه تحویل بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۸ دی ۱۴۰۱
یه منطقه از سوریه در اشغال تروریست های ترکیه هست! زمین مردم و پس بده ، حرف مفت ام نزن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۸ دی ۱۴۰۱
کی به کی میگه تروریست همه ی کشورهای به اصطلاح ابر قدرت میدونستن مهد تروریست ترکیه هستش و پیروان داعش گروه گروه از ترکیه و با حمایت اونا وارد سوریه و عراق میشدن و اون قتل عام ها رو روی مردم بیچاره انجام میدادن
آخرین اخبار