غفلت از انرژی رایگان خورشید

استفاده از پنل‌های خورشیدی راهکاری برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور است که متاسفانه توفیق چندانی نداشت.

رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه ایجاد تغییر در الگوی مصرف انرژی و رعایت الزامات مصرف ضروری است، گفت: فرهنگ سازی در مصرف انرژی، هوشمند سازی موتور خانه ها، تغییر در تجهزات گرمایشی منازل و رعایت الزامات نظام مهندسی از جمله راهکار‌های کاهش مصرف انرژی در کشور است.

او افزود: دستور العمل بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها از سوی سازمان نظام مهندسی به همه استان‌ها ابلاغ شده و لازم الاجرا است.

علیخانی ادامه داد: استفاده از مصالح مناسب در ساخت، طراحی نمای بیرونی با هدف کاهش هدر رفت انرژی و بکارگیری تاسیسات مکانیکی و برقی مناسب برای کاهش مصرف از جمله این دستور العمل‌ها است که برخی از آن‌ها رعایت می‌شد اما اکنون لزوم توجه به آن سخت گیرانه‌تر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: مدیریت مصرف انرژی با تکنولوژی های جدید مانند استفاده از پنل‌های خورشیدی نیز امکان پذیر است و اگرچه در دستور کار قرار گرفته اما توفیق بالایی در این بخش نداشتیم.

علیخانی بابیان این که مدیریت گاز تابع دو عامل عرضه و تقاضا است، گفت: بجز افزایش تولید گاز به عنوان یکی از راهکار‌های حل این مشکل، مدیریت بهینه مصرف و رعایت الزامات مصرفی برای پایداری شبکه گازرسانی یک اولویت و عامل تعیین کننده است.

او افزود: زیرساخت‌های مازندران برای انتقال گاز تا دو برابر نیاز استان است و تا سال‌ها نیاز به ایجاد خطوط انتقال جدید نیست، اما مشکل اصلی ما میزان ورود گاز به استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار