حماس با انتشار تصاویر اسیر صهیونیست، اشغالگران را در تنگنا قرار داد

ویدئویی که یگان سایه در گردان‌های القسام از اسیر صهیونیست منتشر کرد، مقامات رژیم اشغالگر را در تنگنا قرار داده است.

ویدئویی که یگان سایه در گردان‌های القسام از «آوراهام مانگِستو» اسیر صهیونیست منتشر کرد با استقبال فلسطینی‌ها مواجه شد چرا که به عقیده آن‌ها این ویدئو، شکست اشغالگران و سران نظامی سابق آن‌ها را در بازگرداندن اسیران خود از دست مقاومت نشان می‌دهد.

به گزارش العالم، اظهاراتی هر چند اندک از زبان آوراهام مانگستو منتشر شد، اما همین اظهارات برای در تنگنا قرار دادن نهاد نظامی رژیم صهیونیستی برابر صهیونیست ها، پس از شکست سران سابق آن در دستیابی به پیشرفتی به منظور بازگرداندن نظامیان شان کافی بود.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در این خصوص گفت: اقدام گردان‌های القسام در انتشار ویدئوی یکی از اسیران صهیونیست در چارچوب تاکید بر جدی بودن گردان‌ها برای تعامل با پرونده آزادسازی اسیران فلسطینی از زندان‌های اشغالگران و مجبور کردن آنان در قرار دادن این موضوع در برنامه کاری کابینه جدید صهیونیستی و اجازه ندادن برای وقت کشی همانطور که در گذشته انجام می‌دادند و همچنین برای اینکه رئیس ستاد ارتش اشغالگر به مسئولیت خود در این مسئله عمل کند، صورت می‌گیرد.

وسام عفیفه، نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت: نکته‌ای که در خصوص این اسیر وجود دارد این است که او یک اتیوپیایی تبار است و در سایه شکاف داخلی در رژیم، اتیوپیایی تبار‌ها امروز بخشی از مخالفان به شمار می‌روند و این به نوعی بهره برداری از اوضاع داخلی این رژیم برای تقویت شکاف و اختلافات داخلی صهیونیست‌ها و استفاده حداکثری از این مسئله برای تحت فشار قرار دادن کابینه اشغالگران به شمار می‌رود.

این ویدئو خانواده این اسیر صهیونیست در بند مقاومت فلسطین را شوکه کرد و آن‌ها را بر آن داشت به کابینه کنونی این رژیم فشار بیاورند و به دنبال آن درخواست‌هایی برای فشار بر مقاومت از طریق سخت‌تر کردن شرایط اسیران فلسطینی شنیده شد.

بهاء المدهون، معاون وزارت اسیران و آزادگان گفت: اسیران به طور مشخص در این مرحله و با توجه به اظهارات جنایتکارانه‌ای که هر روز از سوی سران رژیم اشغالگر به ویژه وزیر امنیت داخلی آن شنیده می‌شود و اسیران فلسطینی و جان آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، با نبردی واقعی روبرو هستند. اشغالگران در آماده باش کامل به سر می‌برند و اقدامات تحریک آمیز علیه اسیران و اجرای این تدابیر آغاز شده است. پیام مقاومت به این اسیران آن است که شما در زندان‌های صهیونیستی تنها نخواهید بود و مقاومت نسبت به شما بی تفاوت نخواهد بود.

گردان های القسام

پس از گذشت ۹ سال از به اسارت درآمدن مانگستو، این ویدئوی کوتاه بار دیگر امید را در دل اسیران فلسطینی و خانواده‌های آن‌ها زنده کرد چرا که نشان می‌دهد وعده مقاومت برای آزادسازی چه بسا نزدیک باشد.

هنوز مدت زمان زیادی از روی کار آمدن هرتزی هلیوی به جای آویو کوخاوی در ریاست ستاد ارتش اشغالگر نمی‌گذرد که یگان سایه در گردان‌های القسام با این ویدئو از او استقبال می‌کند؛ ویدئویی که بار سنگینی بر دوش هلیوی قرار می‌دهد به ویژه با توجه به شرایط سیاسی پیچیده‌ای که رژیم اشغالگر صهیونیست شاهد آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار