لاوروف: ناتو و غرب از طریق اوکراین با روسیه می‌جنگند

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود از جنگ ترکیبی ناتو و غرب علیه مسکو از طریق اوکراین سخن گفت.

 سرگئی لاوروف گفت: در بسیاری از رسانه‌ها و محافل گفته می‌شود که عملیات روسیه در اوکراین عامل اوضاع اقتصادی کنونی در جهان است و البته من در صدد نفی یا واکنش به اینگونه گزارش‌ها نیستم زیرا گزارش‌های صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و دیگر سازمان‌ها قبل از عملیات نظامی روسیه از بحران‌های اقتصادی سخن به میان آورده بودند و رئیس جمهور پوتین از وخامت اوضاع اقتصادی جهان به سبب رفتار‌های آمریکا و همپیمانان آن سخن گفته بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر خارجه روسیه گفت: اما در خصوص اوکراین باید بگویم این نتیجه کار‌های مقدماتی آمریکا و دنباله رو‌های آن برای آغاز یک جنگ ترکیبی جهانی علیه روسیه است؛ در حالیکه خود آن‌ها نیز چنین چیزی را مخفی نمی‌کنند و اگر دیدگاه سیاستمداران و اندیشمندان را نگاه کنید درباره این موضوع مطمئن خواهید شد. اخیرا نیز یکی از اساتید و پروفسور‌های دانشگاه کلمبیا گفته بود ما با روسیه در جنگ سرد نیستیم، بلکه در یک جنگ داغ و واقعی به سر می‌بریم، بگونه‌ای که ناتو از طریق اوکراین با روسیه وارد جنگ شده است و این نتیجه کاملا واضح است,، اما آن‌ها تلاش می‌کنند آنرا نفی یا تکذیب کنند.

سرگئی لاوروف خاطر نشان کرد: چندی پیش رئیس جمهور کرواسی به شکل صریح اعلام کرد این جنگ، جنگ ناتو است. طی چند هفته پیش نیز هنری کسینجر در یکی از مقالات خود خواستار پیوستن روسیه به ناتو شده بود و چند روز پیش نیز گفت آنچه که در اوکراین می‌گذرد، رقابت میان قدرت‌های بزرگ بر کنترل بر این اراضی است.

وزیر خارجه روسیه افزود: بنابراین وقتی غربی‌ها می‌گویند ما با روسیه نمی‌جنگیم و فقط به اوکراین کمک می‌کنیم تا اراضی خود را بازپس بگیرد؛ این یقینا بدان معناست که غرب روی جنگ خود با روسیه بسیار حساب کرده است و حوادث اوکراین تلاش آمریکا را برای تقویت سلطه خود بر جهان از طریق انتقال از شیوه‌های قانونی به شیوه‌های غیرقانونی بر ملا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار