ایستگاه سنجش آلایندگی در مهاباد راه اندازی می‌شود

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: استقرار دستگاه سنجش آلایندگی هوا در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک این امکانات در مهاباد نیز راه اندازی خواهد شد.

خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد گفت: استقرار دستگاه سنجش آلایندگی هوا با توجه به نیاز و ضرورت طی سفر‌های ریاست جمهور و همچنین مقام عالی استان به این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک این امکانات در مهاباد نیز راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اشاره به مخاطرات زیست محیطی در مهاباد افزود: شرایط و موقعیت جغرافیایی این شهرستان و وجود منابع طبیعی و سد بالادست در کنار واحد‌های تولیدی و آلاینده، نیازمند نگاه ویژه دولت برای توجه به بحث سلامت مردم و محیط زیست است.

صنعتی ادامه داد: شهرک صنعتی، مجموعه پتروشیمی، تالاب‌ها و سرانه استفاده جمعیت مهاباد از ماشین آلات و خودرو باعث شده اهمیت توجه به بخش حفظ محیط زیست توسط بخش دولتی بیش از پیش احساس شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد با بیان اینکه مهاباد یک شهر با قدمت و تاریخی است، گفت: معابر و خیابان‌های باریک و تمرکز بر هسته مرکزی شهر برای ارائه خدمات نیز بر تشدید ترافیک شهری و آلودگی هوا افزوده است و همگی این‌ها مستلزم برنامه ریزی، فرهنگسازی و نگاه ویژه دولت به این مقوله مهم است.

وی اضافه کرد: نزدیکی سد مهاباد به داخل شهر به عنوان منبع تامین آب شرب شهروندان موجب آسیب پذیری این شهر از لحاظ زیست محیطی شده و پسماند‌های عفوفی حاشیه آن که اغلب به استراحتگاه و منطقه گردشگری از آن یاده می‌شود و راه ارتباطی شهر‌های اطراف نیز از حاشیه آن گذر کرده که همگی این موارد بر اهمیت محیط زیست و توجه به حفظ منابع طبیعی در این شهرستان افزوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.