افزایش اختیارات استانداران در حوزه تنظیم بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی و دبیر کارگروه منطقه ۵ کشور خواستار افزایش اختیارات استانداران در حوزه تنظیم بازار شد.

اشرفی با تأکید بر این مطلب در نشست مشترک کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار ملی و کارگروه منطقه ۵ کشور که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و با حضور اعضای کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار ملی و اعضای کارگروه منطقه ۵ برگزار شد، گفت: توزیع به‌موقع اقلام و کالا‌های اساسی از نکات کلیدی و از مسائل بسیار مؤثر در تنظیم بازار است.

دبیر کارگروه منطقه ۵ کشور در گزارشی مبسوط، آخرین وضعیت و مسائل مربوط به موجودی و قیمت کالا‌های اساسی و میوه مورد نیاز تنظیم بازار ویژه ایام پایانی سال و عید نوروز را تشریح کرد و پیشنهادات لازم درباره رفع مشکلات حوزه آرد و نان را ارائه کرد.

اشرفی ضمن ارائه گزارشی از میزان ذخایر کالا‌های استراتژیک و اساسی و نیاز این اقلام شامل گندم، برنج، روغن، شکر و گوشت قرمز منجمد در ماه‌های پایانی سال و اوایل سال آینده، خواستار تأمین به موقع اقلام مورد نیاز از سوی وزارتخانه‌ها، سازمان‌های ملی و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شد.

او به برخی مسائل و مشکلات حوزه تنظیم بازار از جمله؛ نوسانات و افزایش نرخ ارز، ناکافی بودن تعداد بازرسین حوزه بازار، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، وضعیت حمل و نقل کالا‌های اساسی، تبعات ناشی از قطع گاز در برخی واحد‌های تولیدی اشاره و بر پیگیری و انجام اقدام مقتضی در این زمینه تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش اختیارات استانداران در حوزه تنظیم بازار شد و گفت: اجرای مرحله بعدی طرح هوشمندسازی مدیریت آرد و نان، پرداخت حق‌الزحمه همیاران بازار، تأمین نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز واحد‌های تولیدی، تأمین برخی اقلام مورد نیاز استان‌ها مثل برنج، شکر و گوشت قرمز و ... از مطالبات استان‌ها است.

در این نشست کوشش‌تبار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ضمن تشکر از اقدامات استان‌ها در حوزه تنظیم بازار، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوعات مربوط به تنظیم بازار، مشکلات و پیشنهادات مطرح شده در این جلسه به معاون اول رئیس جمهور منعکس و تا حصول نتیجه از طریق ستاد تنظیم بازار کشور پیگیری خواهد شد.

کارگروه منطقه ۵ کشور شامل استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد است و در حال حاضر دبیری این کارگروه با استان خراسان جنوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار