جمع‌آوری بیش یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای امسال بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان زکات واجب، مستحب و فطریه در کشور جمع‌آوری شد.

حجت‌الاسلام محمدطا‌ها مهری در جشنواره علمی، ترویجی، تکریمی زکات چهارمحال و بختیاری افزود: زکات جمع‌آوری شده در اموراتی همچون معیشت، کمک درمانی، تحصیلی، ساخت مسکن و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و درصد کمی نیز برای اجر‌ای طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه در مناطق روستایی و محروم هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ زکات در کشور گفت: برگزاری جشنواره‌های علمی، ترویجی و تکریمی زکات یکی از راه‌های توسعه و ترویج این فرهنگ است که تاکنون در ۱۹ استان این جشنواره برگزار شده است.

مهری اظهار داشت: این جشنواره‌ها در راستایی اجرایی شدن پیام نورانی مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم سازی زمینه برگزاری همایش سالانه ترویج زکات در سطح کشور برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


مهری بر جریان‌سازی، احیا، ترویج، تبلیغ و فرهنگسازی این فریضه در کشور تاکید کرد و گفت: در چند سال اخیر نسبت به این امر کوتاهی و غفلت شده است و برگزای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و ترویجی یک راهکار و چراغ راه برای این جریان‌سازی است.

وی اظهار داشت: با ترویج و فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن پرداخت زکات خیرات وبرکاتی زیادی بر سفر سفره نیازمندان و فقرا خواهد نشست و فقر و نیازمندی در کشور ریشه‌کن خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.