آواتار رکورد مرد عنکبوتی را شکست

فروش «آواتار: راه آب» از رکورد فروش «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» عبور کرد.

به نقل از ورایتی، زنده باد ناوی. «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water)، فیلم پرفروش ساخته جیمز کامرون در سطح جهانی ۱.۹۲۸ میلیارد دلار فروش کرد و از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۱.۹۱ میلیارد دلار) به عنوان ششمین اکران پرفروش تاریخ باکس‌آفیس پیشی گرفت.

مراحل بعدی که این فیلم علمی – تخیلی باید از آن‌ها عبور کند، فروش ۲ میلیارد دلاری است تا بتواند به پنج فیلم برتر تاریخ یعنی «آواتار» (۲.۹ میلیارد دلار)، «انتقام‌جویان: پایان بازی» (۲.۷۹ میلیارد دلار)، «تایتانیک» (۲.۲ میلیارد دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۲.۰۶۹ میلیارد دلار) و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (۲.۰۴ میلیارد دلار) برسد. اگر «آواتار: راه آب» موفق شود به مرز ۲ میلیارد دلار برسد (و به نظر محتمل است)، اولین فیلم دوران کرونا و همچنین سومین فیلم کامرون خواهد بود که به این دسته فیلم‌های مورد علاقه ملحق می‌شود.

«آواتار: راه آب» تاکنون ۵۷۴ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱.۳۵ میلیارد دلار در سطح بین‌المللی پس از کم‌تر از شش هفته اکران در سینما‌ها فروش داشته است. آمار این فیلم در خارج از کشور چشمگیر است، زیرا در روسیه اکران نمی‌شود (جایی که فیلم ابتدایی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشت) و در ژاپن (جایی که فیلم اصلی ۱۷۶ میلیون دلار درآمد داشت) کم‌تر از انتظارات است. خوش‌شانسی اصلی برای دیزنی است که حقوق «آواتار» را در اختیار دارد، دنباله آن در چین (۲۱۷ میلیون دلار)، فرانسه (۱۲۳ میلیون دلار)، آلمان (۱۰۸ میلیون دلار) و کره (۹۳.۶ میلیون دلار) از پیش‌بینی‌ها پیشی گرفته است.

در باکس آفیس داخلی، «آواتار: راه آب» با پشت سر گذاشتن «شیر شاه» (۵۴۳.۶ میلیون دلار)، «شوالیه تاریکی» (۵۳۵ میلیون دلار) و «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (۵۳۳.۵ میلیون دلار) سیزدهمین فیلم پرفروش است. در خارج از کشور، این فیلم پس از «آواتار»، «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «تایتانیک» و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» در رتبه پنجم پرفروش‌ترین اکران تاریخ قرار دارد. خیلی نزدیک به سقوط «جنگ بی نهایت» است که با ۱.۳۷۰ میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار دارد.

«راه آب» دسامبر گذشته، تقریباً ۱۳ سال پس از نسخه اصلی، وارد سینما‌ها شد. ساخت و تبلیغ این دنباله تقریباً ۴۶۰ میلیون دلار هزینه داشت که آن را به یکی از گران‌ترین فیلم‌های تاریخ تبدیل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۹ دی ۱۴۰۱
به نظر بی سوادی در ایران داره نهادینه میشه
2.2 بیشتر از 2.04 هست
ای داد وبیداد
به کجا داریم میریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۸ ۲۹ دی ۱۴۰۱
با سواااااااااااااااااااد
متن رو درست بخون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۹ دی ۱۴۰۱
خودت فهمیدی چی گفتی؟! 2.2 یعنی 2 میلیارد و 200 میلیون دلار، 2.04 یعنی 2 میلیارد و 40 میلیون دلار
بنظرت کدوم بیشتره؟
آخرین اخبار