نگرانی مردم هند از تهدید امنیتی آمریکا

نتایج یک نظرسنجی در هند نشان می‌دهد مردم این کشور آمریکا را بزرگترین تهدید برای امنیت خود می‌دانند.

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد مردم هند آمریکا را تهدید امنیتی علیه کشورشان می‌دانند.

به نقل از راشاتودی، بسیاری از هندی ها، آمریکا، متحدانش و کی یِف را در جنگ اوکراین مقصر می‌دانند. نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که ۳۸ درصد از مردم هند، مسکو را مسئول درگیری جاری در اوکراین می‌دانند. این در حالی است که حدود ۲۶ درصد از شهروندان هندی، آمریکا را در این زمینه مقصر می‌دانند و ۱۸ درصد از مردم هند، ناتو را مقصر می‌دانند.

از اینرو، در مجموع، ۴۴ درصد از هندی ها، آمریکا و ناتو را مقصر قلمداد می‌کنند و اگر ده درصد افرادی را که خودِ اوکراین را مقصر می‌دانند به این رقم اضافه کنیم، نتیجه این نظرسنجی این خواهد بود که ۵۴ درصد از مردم عادیِ هند آمریکا، ناتو و اوکراین را در مجموع در رابطه با درگیری‌های اخیر در اوکراین مقصر می‌دانند و این در حالی است که فقط ۳۸ درصد از آن‌ها مسکو را مقصر می‌دانند.

آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی مدام بر هند فشار می‌آورند که باید تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم کند. حتی آمریکا هند را تحت فشار قرار داده است که نفت روسیه را که با تخفیفِ قیمت در اختیار هند قرار می‌گیرد، از روسیه خریداری نکند. این در حالی است که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از مردم هند معتقدند دولت هند باید به خریداری نفت از روسیه همچنان ادامه دهد و ۴۹ درصد از هندی‌ها نیز می‌گویند که هند باید به رزمایش‌های مشترک خود با مسکو کماکان ادامه دهد.

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که دوستی میان دهلی نو و مسکو همواره از بوته آزمایشِ زمان و تحولات ژئوپلیتیک، سربلند بیرون آمده است. برای مثال، زمانی که هند و پاکستان در سال ۱۹۷۱ برسر بحران انسانی در شرق پاکستان، با یکدیگر وارد جنگ شدند، برخی از کشورها- از جمله آمریکا- همگی از پاکستان حمایت نظامی کردند و به پاکستان روحیه می‌دادند. در آن زمان، هند از کشور‌های جهان درخواست کمک کرد و تنها کشوری که در آن دوران به هند کمک کرد تا آن را نجات دهد، کشور شوروی (سابق) بود. از اینرو، این نظرسنجی به نوعی گواهی می‌دهد که مردم در هند، تاریخ را فراموش نکرده اند.

با وجودی که آمریکا بزرگ‌ترین شریک تجاری هند در جهان به شمار می‌رود، باز هم به لحاظ امنیتی، تهدیدی بزرگ برای هند به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار