خسارت سنگین اعتصاب در بخش راه آهن انگلیس

اعتصاب کارکنان بخش راه آهن انگلیس بیش از یک میلیارد پوند به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرد.

هاوو مریمن، معاون وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام کرد هزینه اعتصاب‌های کارکنان راه آهن برای این کشور به بیش از یک میلیارد پوند رسیده است.

هاوو مریمن در نشست کمیته حمل و نقل مجلس عوام انگلیس افزود: اعتصابات ریلی برای سازمان‌های راه‌آهن ۲۵ میلیون پوند در روز‌های غیر تعطیل هفته خسارت وارد کرده است.

وی افزود: فقط اعتصاب‌های کارکنان راه اهن از فصل تابستان تا اخر پاییز هفتصد میلیون پوند برای اقتصاد انگلیس خسارت ببار اورده است.

برخی کارشناسان در انگلیس معتقدند ایستادگی و بی توجهی دولت در برابر خواسته‌های کارکنان سبب شده است خسارت وارده به اقتصاد این کشور بیش از بار مالی افزایش دستمزد انان شود، اعتصاب‌هایی که همچنان در این بخش و دیگر بخش‌های خدمات عمومی این کشور ادامه دارد.

معاون وزیر راه انگلیس درباره علت توجه نکردن به خواست کارکنان راه اهن با توجه به میزان خسارات وارده گفت: پذیرش مطالبات پرداختی اتحادیه‌های ریلی، الگویی برای سایر کارکنان دولت می‌شد که خواسته‌هایی مشابهی دارند.

دولت انگلیس پیش‌تر اعلام کرد تامین خواسته‌های کارکنان اعتصابی بیش از ۲۸ میلیارد پوند بار مالی برای دولت دارد که چنین منابعی ندارد.

شبکه راه‌آهن انگلیس، که به شدت از دولت یارانه می‌گیرد، مجموعه‌ای از سازمان‌های بخش دولتی و خصوصی است. پرستاران، کارکنان خدمات اورژانس و امبولانس، معلمان، کارکنان حمل و نقل زمینی و دریایی از جمله کارکنان اعتصابی اند که در در ماه‌های اخیر در اعتراض به هزینه‌های سرسام اور زندگی در این کشور به اعتصاب‌های گسترده دست زده و تاکید کرده اند تا تحقق خواسته‌های خود به اعتصاب‌ها ادامه خواهند داد.

انان می‌گویند افزایش هزینه‌های زندگی به ویژه انرژی به بالاترین میزان در بیش از چهار دهه اخیر سبب شده با دستمزد کنونی نتوانند نیاز‌های ضروری زندگی را تامین کنند و برخی از انان می‌گویند برغم انجام ساعت‌ها کار، به خیریه‌ها و بانک‌های غذا متوسل شده اند و چنانچه با افزایش دستمزد انان موافقت نشود در شرایط بدتری گرفتار خواهند شد.

کارکنان راه اهن همچنین به نبود امنیت شغلی و شرایط کاری معترضند و می‌گویند دولت در اجرای سیاست ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه‌ها در صدد است صد‌ها نفر از کارکنان راه اهن را اخراج کند و مسئولیت کاری انان را به بقیه کارکنان محول و یا برخی پست‌ها را حذف کند که امنیت کارکنان و مسافران را به مخاطره می‌اندازد.

دبیر کل اتحادیه کارکنان راه اهن RMT، که نماینده کارگران راه آهن است گفت: اظهارات آقای مریمن به منزله اعتراف است که نشان می‌دهد "طولانی کردن اختلاف راه آهن بخشی از راهبرد عمدی دولت برای پایین نگه داشتن دستمزد کارگران راه آهن، معلمان، پرستاران، کارکنان خدمات آمبولانس است.

میک لینچ، دبیر کل اتحادیه کارکنان راه اهن، دولت را مسئول وارد امدن خسارت به اقتصاد این کشور و ایجاد مشکل برای شهروندان دانست.

برچسب ها: اعتصاب ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار