دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در گیلان

وزیر آموزش و پرورش با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کرد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده  ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش ، نیروی انسانی کارآزموده و اثرگذار را در روند رسیدن به اعتلا و پیشرفت جامعه‌ی اسلامی ضروری دانست و با توجه به نقش آموزش و پرورش در تربیت نیرو‌های موثر، تاکید کرد: متولیان حوزه‌ی آموزش و پرورش با برنامه ریزی دقیق و رصد مداوم فرایند‌های مرتبط با تعلیم و تعلم به استحکام بنیان‌های فرهنگی کشور کمک کنند.
آیت الله رسول فلاحتی شناخت جامع از معیار‌ها و الگو‌های برگرفته از انقلاب و ظرفیت‌های عظیم موجود در آموزه‌های اسلام اصیل را در روند تمدن سازی ضروری دانست.
وی ارتقاء کیفی آموزش در مدارس را مستلزم رسیدگی به امور معیشتی و معنوی فرهنگیان دانست و گفت: اهمیت شغل معلمی ایجاب می‌کند که افراد نقش آفرین در این حوزه دغدغه‌هایی غیر از تربیت و پرورش انسان و تبلور استعداد‌های نهفته در دانش آموزان نداشته باشند تا نسلی آینده ساز به جامعه ارزانی شود.
وی همچنین به وزیر آموزش و پرورش توصیه کرد در راستای نظارت و پایش مستمر عملکرد‌ها در این وزارتخانه، یک اتاق اندیشه ورز تشکیل دهد و فعالیت‌ها را در راستای ارتقاء بهره وری در روند تعلیم و تعلم رصد نماید.
وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار گزارشی از تدابیر اتخاذ شده برای رسیدگی به مطالبات فرهنگیان و نحوه‌ی تحقق اهداف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارایه کرد و گفت: اکنون الگوی مدرسه ایی سند تحول بنیادین در حال نهایی شدن است و پس از آن در اختیاز صاحب نظران قرار می‌گیرد تا برای اجرایی شدن در تمامی مراکز آموزشی کشور اثرگذارتر واقع شود.
یوسف نوری همچنین با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز مهم آموزش و پرورش بر محور اعتلای دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمانی در تراز انقلاب اسلامی استوار است، اضافه کرد: تلاش می‌شود با بهره گیری از استادانی مجرب و فرهنگی و آشنا به مسایل آموزش و پرورش، زمینه‌ی تحقق اهداف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.