دولت انگلیس اختیارات پلیس را برای مقابله با اعتراضات افزایش می‌دهد

دولت انگلیس که با اعتراضات متعدد روبرو شده، در تلاش برای افزایش اختیارات پلیس با هدف مقابله با معترضان است.

دولت ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با پیشنهاد اصلاحیه‌ای در لایحه مقابله با شورش‌ها در این کشور، از نمایندگان مجلس خواست اختیارات نیرو‌های پلیس این کشور را برای مقابله با شورش‌ها افزایش بدهند. این لایحه در حالی پیشنهاد شده است که دولت انگلیس نگران اعتراض‌های بیشتر در مخالفت با تشدید بحران زندگی در این کشور است.

بر اساس طرح جدید دولت انگلیس، پلیس این کشور اجازه خواهد داشت که قبل از آن که معترضان و تظاهرکنندگان اختلال‌های بزرگی را ایجاد بکنند از اعتراض و تجمعات آن‌ها جلوگیری بکند. دفتر نخست وزیری انگلیس گفته است طرح پیشنهادشده برای افزایش اختیارات پلیس به افسران کمک خواهد کرد تا با آن چه که دولت انگلیس آن را یک اقلیت برهم زننده نظم عمومی توصیف می‌کند مقابله بکند. دولت انگلیس می‌گوید این اقلیت محدود از تاکتیک‌هایی مانند بستن مسیر‌ها و راهپیمایی‌های بسیار کند استفاده می‌کند.

دولت انگلیس می‌گوید هدف از این اصلاحیه آن است که انعطاف پذیری بیشتری به نیرو‌های پلیس داده بشود و برای مداخله پلیس در تجمعات شفافیت بیشتری ایجاد بشود. اما گروه‌های حقوق بشری در انگلیس می‌گویند پیشنهاد دولت این کشور برای اصلاح لایحه اختیارات پلیس به معنای حمله به حقوق مردم برای برگزاری اعتراض و تجمعات اعتراضی است.

هدف دولت انگلیس از ارائه پیشنهادی برای انجام اصلاحات در لایحه اختیارات پلیس این کشور آن است که اعتراض و تظاهرات گروه‌هایی مانند فعالان محیط زیست، گروه موسوم به «نفت را متوقف کنید» و گروه‌های دیگر است. این لایحه به پلیس اجازه می‌دهد که در اعتراض‌هایی که زیرساخت‌های ملی مهم مانند راه آهن و پالایشگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند و یا مسیر‌ها را مسدود می‌کنند مقابله بکنند. اما پیشنهاد جدید دولت انگلیس برای افزایش اختیارات پلیس احتمالا به تحریک جریان‌هایی در این کشور منجر خواهد شد که از قبل مخالف افزایش میزان اختیارات نیرو‌های پلیس برای سرکوب اعتراض‌ها در این کشور بوده اند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفته است: حق برگزاری تظاهرات اصلی بنیادین در دموکراسی ما است، اما این موضوع مطلق نیست. باید بین حقوق افراد و حقوق اکثریتی که به سختی برای ادراه کسب و کار‌های شان کار می‌کنند تناسبی ایجاد بشود. ما نمی‌توانیم اجازه بدهیم که اعتراض‌هایی که توسط یک گروه اقلیت برگزار می‌شوند زندگی توده مردم را مختل بکنند.

احزاب مخالف و فعالان حقوق بشر در انگلیس استدلال می‌کنند که پلیس این کشور از اختیارات گسترده‌ای برخوردار است و در مقابله با اعتراض‌ها می‌تواند خطرساز بشود. لایحه جدید افزایش اختیارات پلیس در انگلیس به نیرو‌های پلیس این کشور اجازه می‌دهد محدودیت‌هایی را برای شهروندان ایجاد بکنند و مراکز ایست و بازرسی در نقاط مختلف ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار