آلمان و دانمارک تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین می‌دهند

رسانه‌ها از ارسال کمک‌های نظامی بیشتر آلمان و دانمارک به اوکراین خبر دادند.

روزنامه هندلزبلات امروز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که راین متال AG، تولید کننده خودرو و تسلیحات آلمانی، ظاهراً بیش از صد تانک جنگی اصلی از جمله تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان و همچنین چلنجر ۱ مدل انگلیسی را به اوکراین تحویل خواهد داد.

به گفته افراد مطلع، این خودرو‌های جنگی اواخر امسال به اوکراین تحویل داده می‌شود و ادعا شده این تحویل بر واحد‌های نیرو‌های مسلح آلمان تأثیری نخواهد داشت.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، پیشتر از کشور‌ها خواسته بود تا تانک‌های لئوپارد را به کی یف بفرستند، زیرا گزارش‌هایی حاکی از آن است که برلین مایل به تحویل خودرو‌های جنگی بیشتر نیست.

در همین حال، یاکوب المان جنسن، وزیر دفاع دانمارک امروز پنجشنبه اعلام کرد که دانمارک ۱۹ قبضه توپخانه سزار (CAESAR) به اوکراین اهدا خواهد کرد.

این وزیر خاطرنشان کرد کپنهاگ قبلاً در مورد تحویل سزار مذاکره کرده است. این تسلیحات طی شش ماه آینده از فرانسه به دانمارک منتقل می‌شود و سپس به نیرو‌های کی یف اهدا می‌شود.

المان جنسن با تاکید بر اینکه این سلاح‌ها ابتدا برای ارتش دانمارک سفارش داده شده بود، قول داد که دولت در اسرع وقت روی جایگزینی آن کار می‌کند.

سزار یک سلاح دوربرد خودکششی قدرتمند ساخت فرانسه است که برای حمله دقیق به اهدافی در فاصله بیش از ۴۰ کیلومتری استفاده می‌شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به تازگی خواستار حمایت نظامی بیشتر از اوکراین شد و تاکید کرد که جلوگیری از پیروزی مسکو در جنگ بسیار مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار