رفع مشکلات صنایع نیمه‌مزاحم در سامان

عضو شورای اسلامی شهر سامان گفت: رفع مشکلات صنایع نیمه‌مزاحم از برنامه‌های توسعه‌محور این دستگاه به شمار می‌رود.

غلامرضا چهلگردی اظهار داشت: بازنگری طرح تفصیلی شهر و طرح توسعه هتل گل‌های شهرداری سامان از دیگر برنامه‌ها برای توسعه شهر است که طی چهار سال آینده محقق خواهد شد.

وی افزود: طرح انتقال آب از مجتمع فناوران برای مدیریت شهری چالش‌های کمتری دارد، زیرا مشرف و نزدیک به شهر است و نیاز به پمپاژ آب ندارد و ارتفاع بالای مجتمع نسبت به شهر هزینه انتقال را بسیار کمتر خواهد کرد.

چهلگردی با بیان اینکه استفاده از پساب فاضلاب شهر سالانه حدود ۲۵۰ میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد، اضافه کرد: از سوی دیگر انتقال پساب، اجرای شبکه و پمپ آب، همچنین تملک اراضی مسیر از دیگر مشکلات خواهد بود که هزینه بسیار سنگینی دارد و این طرح‌ها برای شهرداری شهر‌های کوچک همچون سامان که منابع درآمدی ندارد، در عمل امکان‌پذیر نیست.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه در سطح ملی بین آب‌وفاضلاب و وزارت نیرو و مساعدت سازمان همیاری شهرداری در استان می‌تواند از راه‌های کمک‌کننده باشد، زیرا در شرایط بحرانی کم‌آبی، پایدارترین آب برای فضای سبز همان پساب فاضلاب است.

چهلگردی تصریح کرد: آتش‌نشانی شهر سامان دو نیروی رسمی و دو نیروی شرکتی دارد که اگر مشکلی برای نیرو‌های شرکتی پیش آید، مسائلی برای مدیریت شهری به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نیرو‌های رسمی تخصص‌های کافی را دارند و برای نیرو‌های شرکتی نیز دوره آموزشی برگزار شده است، گفت: نیروی غواص در آتش‌نشانی این شهر نداریم و این کمبود در حال حاضر توسط هیئت ورزشی نجات غریق با حدود ۱۹ نیروی متخصص برطرف می‌شود که در حوادث حضور می‌یابند و یاری‌رسان آتش‌نشانی هستند.

چهلگردی افزود: برای رفع مشکل کمبود نیرو در آتش‌نشانی شهر باید مجوز لازم از سوی وزارت کشور صادر شود، اما استخدام نیرو نیز از چند سال گذشته ممنوع و طی دو سال گذشته یک نیرو جذب شده است، اما حداقل چهار نیروی دیگر نیاز داریم، زیرا موضوع امنیت مردم در حوادث مطرح است.

وی اضافه کرد: شش سال پیش با تکمیل آرامستان قدیمی شهر، آرامستان جدید در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار که توسط اداره راه‌وشهرسازی به شهرداری واگذار شد، راه‌اندازی شده است که قسمت‌های قطعه‌‎بندی و بلوک‌بندی شده آن، مراسم ترحیم برگزار می‌شود.

چهلگردی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نبود امکان کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی جدید، باید از ظرفیت‌های خیران برای پیشرفت شهر بهره برد، اظهار داشت: آرامستان جدید شهر سامان از چند سال قبل راه‌اندازی شده است، اما امکانات زیرساختی مناسبی نداشته است و در نهایت با کمک خیران سرویس بهداشتی با ۱۲ چشمه و اعتبار حدود ۱۵۰ میلیون تومان احداث شد.

وی با بیان اینکه زمینی بین سه راهی هتل و پل چلوان وجود دارد که قرار است بنیاد مسکن به هلال احمر واگذار کند، ادامه داد: در حال حاضر یکی از خیران که پیگیر آغاز ساخت‌وساز ساختمان امداد و نجات هلال احمر بوده است، با توجه به موانع فراوان، دلسرد شده و نیازمند همکاری متولیان است تا کار را آغاز کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.