انفجار تروریستی و کشته شدن ۳ نیروی پلیس پاکستان

بر اثر یک انفجار تروریستی در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان ۳ نیروی پلیس کشته شدند.

سایت خبری داون نیوز، اعلام کرد در یک حمله تروریستی به نیروهای پلیس پاکستان، سه تن جان خود را از دست دادند. این حمله تروریستی که شب گذشته در منطقه «خیبرپختونخوا» انجام شد، گروهی از تروریست‌ها به یک پست بازرسی پلیس یورش بردند.

به گفته منابع خبری پس از درگیری مسلحانه شدید میان طرفین یک تروریست به هلاکت رسید و پس از آن یک تروریست انتحاری دیگر خود را در میان نیرو‌های پلیس منفجر کرد.

براثر این انفجار انتحاری که گروهک تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) مسئولیت آنرا برعهده گرفت ۳ نیروی پلیس کشته شدند. «محمود خان» سروزیر ایالت خیبرپختونخوا پاکستان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی و ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه دستور افزایش تعداد نیرو‌های امنیتی را در ایست بازرسی‌های سراسر این ایالت صادر کرد.

گفتنی است پس از خروج گروه تروریست تحریک طالبان (TTP) از پیمان آتش بس با دولت اسلام آباد در نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی موج حملات تروریستی در پاکستان تشدید شده است و همچنان ادامه دارد. طالبان پاکستان در سال ۲۰۱۴ به دنبال یک یورش نظامی گسترده در منطقه شمال غربی این کشور به ویژه وزیرستان شمالی، به سمت افغانستان فرار کردند. از آن زمان، به گفته ارتش پاکستان، این گروه از سمت مرز افغانستان فعالیت می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار