روسیه: سیاست‌های آمریکا جهان را به فاجعه نزدیک می‌کند

یک دیپلمات روس گفت که آمریکا با سوء استفاده از متحدانش در ناتو جنگی تمام عیار علیه روسیه به راه انداخته است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز جمعه هشدار داد که سیاست‌های آمریکا علیه روسیه می‌تواند جهان را به آتش بکشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونوف در یک نشست خبری اعلام کرد که آمریکا با همدستی متحدانش در ناتو جنگی تمام عیار علیه روسیه در خاک این کشور به راه انداخته که می‌تواند پیامد‌های خطرناکی برای همه به همراه داشته باشد.

او با انتقاد از کشور‌های عضو ناتو در مورد احیای صنایع نظامی خود با کمک حمایت‌های مالی آمریکا افزود: صنایع نظامی آمریکا حتی در سال‌های جنگ سرد هم چنین پول‌هایی را ندیده بود. آنتونوف در ادامه در مورد سیاست‌های آمریکا به واشنگتن هشدار داد.

سفیر روسیه در آمریکا با رد این ادعا که روسیه قصد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ با اوکراین را دارد، گفت: هیچ یک از مقامات روسی تا به حال در مورد احتمال استفاده از سلاح‌های اتمی حرفی به میان نیاورده اند.

روز گذشته نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر اینکه ناتو به بهانه درگیری‌های نظامی در اوکراین در حال جنگ با روسیه است گفته بود که آنچه در اوکراین در حال اتفاق افتادن است نتیجه آمادگی واشنگتن برای آغاز یک جنگ هیبریدی تمام عیار علیه روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار